- Berichten: 77
M41 + OD versnellingsbak verwijderen bij P1800S
- Rudi de Groot
- Offline
- Senior lid
Mijn P1800s uit 1968 lekt nogal veel olie onder het koppelingshuis. De olie is helder van kleur.
Bij controle van het olieniveau in de M41 bak bleek deze veel te laag te zijn. Vervolgens bijgevuld met 20w-50. Daarna lijkt het wel of de lekkage erger is geworden. Ik vermoed daarom dat de bak lekt bij de ingaande as. Maar het kan natuurlijk ook de krukaskeerring zijn.
Ik heb eerder wel eens een bak verwisseld bij een amazon maar nog nooit bij een p1800.
Nu mijn vraag: Kun je de m41 bak compleet met OD verwijderen bij de p1800 zonder de motor uit te bouwen? Zo ja waar moet ik speciaal op letten? Tips?
Met vriendelijke groet,
Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Joop van Putten
- Offline
- Platinum-lid
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Ik heb die olie ook in mijn stuurhuis die ook lekte en die lekt nu ook niet meer.
Nu weet ik niet of het verstandig is om SAE50 in de bak te doen als je in een land als Nederland rijdt in de zomer warm winter koud maar in een land als waar ik woon is het geen overbodige luukse.
Ik denk dat ik zelfs ergens heb gelezen om dikkere olie te gebruiken in een land als dit.
in ieder geval success
misschien sae40 een oplossing.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Spoon
- Offline
- Platinum-lid
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi de Groot
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 77
Afgelopen oktober ben ik tijdens een rit gestrand met een leeg carter en liep de bijgevulde olie er zo weer uit.
Na lang beraad besloten om de auto toch maar helemaal aan te pakken. (restauratie)
Afgelopen week de motor uit elkaar gehaald. De krukaskeerring was reeds vernieuwd door de vorige eigenaar. Dat was dus niet de oorzaak. Maar wat blijkt.. zit er een gaatje in de carterpan. Nadat ik de pan ontdaan heb van alle drab en gruis blijkt hij doorgeroest te zijn ter hoogte van de oliepomp. Zie foto's.
Iemand dit al eens eerder meegemaakt?
Dus als iemand nog een goede carterpan voor een B18B of een evt een B20 heeft liggen, ik zoek er nog een.
Groet Rudi
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2034
succes,
Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Waar dient die 2e plug voor btw??
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1132
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnold de Groot
- Offline
- Platinum-lid
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
- Berichten: 680
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.