Trillende motor
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
13-02-2016 16:47 #158176
door Arnic de Winter
Trillende motor is gemaakt door Arnic de Winter
Ik heb last van het volgende euvel.
Nadat ik de motorsteunrubbers vervangen heb, zijn de trillingen van de motor erg voelbaar.Met name als de motor koud is en stationair draait en bij snelheden boven de 80 km. Het is voelbaar zowel aan het stuur als ook de carrosserie. Als ik aan de versnellingspook voel, merk ik geen bijzondere hevige trilling.
Ook de motor zelf trilt, bij stationair, niet meer dan voorheen, volgens mij.
De motor is goed afgesteld zowel de ontsteking als de gastoevoer en loopt uitstekend. Start goed en heeft voldoende kracht.
Ik zou alleen de kleppen nog kunnen controleren, als dit soulaas zou bieden.
Iemand een idee wat ik eraan kan doen of moet ik gewoon wachten tot de motorsteunrubbers wat soepeler zijn geworden?
Dank voor het meedenken.
Arnic de Winter
Nadat ik de motorsteunrubbers vervangen heb, zijn de trillingen van de motor erg voelbaar.Met name als de motor koud is en stationair draait en bij snelheden boven de 80 km. Het is voelbaar zowel aan het stuur als ook de carrosserie. Als ik aan de versnellingspook voel, merk ik geen bijzondere hevige trilling.
Ook de motor zelf trilt, bij stationair, niet meer dan voorheen, volgens mij.
De motor is goed afgesteld zowel de ontsteking als de gastoevoer en loopt uitstekend. Start goed en heeft voldoende kracht.
Ik zou alleen de kleppen nog kunnen controleren, als dit soulaas zou bieden.
Iemand een idee wat ik eraan kan doen of moet ik gewoon wachten tot de motorsteunrubbers wat soepeler zijn geworden?
Dank voor het meedenken.
Arnic de Winter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-02-2016 22:57 #158191
door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Trillende motor
kleppen stellen kan een grote invloed hebben op trillingen.
Ik zou dat eerst eens proberen.
Ik zou dat eerst eens proberen.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2016 09:09 #158196
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Trillende motor
Arnic, ik heb exact hetzelfde gehad. Achteraf bleek dat ik rubbers voor een B20b had ipv een B18a. (Of iets in die geest) Ik wist tot dat moment niet dat er verschil in zat en had gewoon het onderdeelnummer in het boek opgezocht en niet verder gekeken. Als je ze bij het club magazijn besteld kunnen ze je zo vertellen welke soort soepeler is.
Misschien kun je het onderdeelnummer zelf ook al wel terugzoeken, of lag het rubber in het magazijn net niet in het goede vakje
Hans
Misschien kun je het onderdeelnummer zelf ook al wel terugzoeken, of lag het rubber in het magazijn net niet in het goede vakje

Hans
- Ruud Klok (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2016 13:18 #158201
door Ruud Klok (GAST)
Volvo... Drive it like You hate it
... I think it likes it...
Beantwoord door Ruud Klok (GAST) in topic Trillende motor
Kan het ook aan de ontsteking liggen??
Volvo... Drive it like You hate it

- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-02-2016 14:37 #158208
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Trillende motor
Zou zo maar door het rubber kunnen komen. Mijn sedan Amazon met B20B motor uit 1974 waar ik nieuwe motorsteunen in heb geplaatst geeft ook veel meer trillingen door als mijn Combi met B18 motor, deze komt veel stiller en soepeler over. Misschien dat ik eens B18a motorsteunen in mijn sedan ga proberen. Kan natuurlijk ook aan de uitbalancering van het blok liggen, heb ik helaas niet gedaan tijdens de revisie hij is wel krachtig en snel en draait gemakkelijk hoge toeren maar ronkt daar wel behoorlijk bij.
- Rob Kooi (GAST)
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-02-2016 19:26 #158431
door Rob Kooi (GAST)
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Trillende motor
Heb je ook het rubber onder de versnellingsbak vervangen of is deze nog oud? Misschien is deze gesneuveld.
Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77