B20 blijkt B18, so what?
- Stephan van Kappel
-
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Groeten, Rob
Van harte welkom en gefeliciteerd met je Amazon. Mijn eerste was (is) ook een 1968 P131 met B18A motor, en ik heb er vele jaren met plezier in gereden. Zoals Rob al opmerkte, we zijn dol op plaatjes, en er staan altijd mensen klaar om mee te denken of zelfs fysiek te helpen als dat nodig is.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Stephan van Kappel
-
- Nieuw lid
-
- Stephan van Kappel
-
- Nieuw lid
-
Het heeft even geduurd maar hier toch weer een bericht over het vervolg.
Jullie dachten zonder twijfel dat mijn project op de sloop was geëindigd maar niets is minder waar.
De renovatie vordert gestaag d.w.z. van opbouw is nog geen sprake.
De auto is inmiddels vrijwel geheel gedemonteerd en de onderdelen gecategoriseerd in drie categorien; 1. loop 2. repa 3.sloop
Tot mijn grote genoegen is de categorie "loop" veruit het meest gevuld. De auto is op een aantal onderdelen na compleet.
Het strippen van de auto op zich is een leuk en ongelofelijk leerzaam traject waarbij we van de ene mysterie in de andere terechtkomen. Als we serienummers via de Volvo site opsnorren dan lijkt het alsof de Volvo onderwerp is van een historisch leerproject wat de bezigheden (die middels tot hobby verheven zijn) een extra dimensie geven.
De grote vraag is nu op welk niveau we de carrosserie gaan aanpakken. De draagdelen en het metaal onder de voorschermen zijn klokgaaf maar de bodemplaten vertonen gaten. Ook de bedrading is op veel plaatsen slecht waarbij we zelfs sporen van een beginnend brandhaartje hebben ontdekt onder het dashboard.De bodemplaten zullen worden vernieuwd alsook de gehele elektrische bedrading. De vraag is of we onze nieuwe liefde gaan onderdompelen in een gemeen chemisch goedje waarbij ze net zo bloot tevoorschijn zal komen als 48 jaar geleden en daarna laten "poedercoaten" of dat we haar liefdevol gaan schuren en van een nieuwe grondverf/lak gaan voorzien. Bijgaand een aantal foto's, ik hoop dat ik hiermee jullie goedkeuring ga krijgen maar hoor graag als we het project anders/beter kunnen aanpakken.
Met vriendelijke groet,
Stephan van Kappel
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Met poedercoaten kom je niet in de holle ruimten waar je chemische goedje (door t onderdompelen) wel gekomen is.
Poedercoaten wordt via statische elektriciteit op gebracht en komt (vanwege de kooi van Faraday) dus niet in holle ruimtes.
Dat probleem(slecht dekken in holle ruiten) heb je met verfspuiten ook (wel minder) maar dat komt meer omdat vanwege de luchtstroom de verf gaat wervelen ipv hechten..
Je kan dus beter voor de liefdevolle benadering gaan , dat valt bij de meeste vrouwen meer in de smaak (zeker van die leeftijd

Alle foto's ineens (a la Flickr upload) kan helaas niet."Stephan van Kappel" schreef:
Ik heb een heleboel foto's waarvan ik er slechts een aantal kan uploaden. Kan iemand mij aangeven hoe ik alle foto's ineens klan uploaded?
Dus een kwestie van bijlages toevoegen en invoegen in bericht.
Of een externe image hoster gebruiken en invoegen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Holle ruimtes hebben vaak roest en veel stof, dus goed doorblazen en dan is RX5 het ideale middel.
Hecht aan de roest en dan een laagje RX7, beide zijn verspuitbaar.
Als je een B20 zoekt, geef me een PB , heb er nog een paar staan.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Dat heb ik ook lange tijd gedacht, maar na nog wat aanvullende research denk ik toch dat vetten nog beter zijn."Ed van der Zee" schreef:
dan is RX5 het ideale middel.
De Duitse anti-roest test heeft helaas geen RX producten getest, maar ik verwacht gezien de manier waarop ze werken niet dat ze beter werken dan de vetten.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Mike Sander Fett voor de holle ruimtes.
Zie ook mijn blogpost: Mike Sanders Fett voor antiroest behandeling holle ruimtes gekocht met nog wat achtergrondinfo en mijn overwegingen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )