- Berichten: 294
weber 38/38 outlaw
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
20-01-2016 10:49 #157541
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic weber 38/38 outlaw
Even een simpele vraag.:
Is het vlotterniveau (benzineniveau in de vlotterkamer) wel goed?
En verder als je de lastige weg wilt gaan (andere carburateur als de fabrikant bedacht had) kan ik je alleen maar aanraden naar een rollenbank te gaan waar men ervaring heeft met dit type carburateur en ook de nodige onderdelen (lees sproeiers en luchtbuizen etc.) op voorraad heeft. Anders kun je nog jaren prutsen en nog geen goed resultaat hebben (of schade in de vorm van gat in de zuiger etc.).
My 5 cents..
Thom
Is het vlotterniveau (benzineniveau in de vlotterkamer) wel goed?
En verder als je de lastige weg wilt gaan (andere carburateur als de fabrikant bedacht had) kan ik je alleen maar aanraden naar een rollenbank te gaan waar men ervaring heeft met dit type carburateur en ook de nodige onderdelen (lees sproeiers en luchtbuizen etc.) op voorraad heeft. Anders kun je nog jaren prutsen en nog geen goed resultaat hebben (of schade in de vorm van gat in de zuiger etc.).
My 5 cents..
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-01-2016 11:09 #157544
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weber 38/38 outlaw
Daar heb je een paar sterke punten waar wat voor te zeggen is.
deze aftermarket carburateurs zijn n.o.s. of nieuw gemaakt en worden voor meerdere motoren aangeboden.
het kan net zo goed een carburateur voor een ford capri zijn o.i.d.
buiten het vlotterniveau heeft niemand het over de brandstofdruk , hier wordt dus in de praktijk niet naar gekeken,
dit is wel belangrijk.
In elk geval wens ik de vraagsteller succes met zijn (leerzame) speurtocht naar het juiste brandstofmengsel.
deze aftermarket carburateurs zijn n.o.s. of nieuw gemaakt en worden voor meerdere motoren aangeboden.
het kan net zo goed een carburateur voor een ford capri zijn o.i.d.
buiten het vlotterniveau heeft niemand het over de brandstofdruk , hier wordt dus in de praktijk niet naar gekeken,
dit is wel belangrijk.
In elk geval wens ik de vraagsteller succes met zijn (leerzame) speurtocht naar het juiste brandstofmengsel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 294
20-01-2016 15:46 #157550
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic weber 38/38 outlaw
Brandstofdruk voor Weber moet ongeveer 0,5 bar zijn. Ik weet niet of de standaard benzinepomp van een Amazone (überhaupt B18/B20) een ingebouwde drukregelaar heeft?
Makkelijkste weg is anders een drukregelaar filter eenheid (voor carburateur motor!) te kopen bij een van de racehardware leveranciers (Frami, Racers Hardware etc.) of anders van een sloop Alfa Romeo met carburateurs. Daar zit ook een heel nette filter-drukregeleenheid op.
Thom
Makkelijkste weg is anders een drukregelaar filter eenheid (voor carburateur motor!) te kopen bij een van de racehardware leveranciers (Frami, Racers Hardware etc.) of anders van een sloop Alfa Romeo met carburateurs. Daar zit ook een heel nette filter-drukregeleenheid op.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-01-2016 16:05 #157551
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weber 38/38 outlaw
Voor weber zijstroomcarbs moet de druk 0,3 bar (weber dcoe) , voor de valstroom weet ik het niet.
in de praktijk is de druk van de mechanische pomp van de b18/20 te hoog waardoor er brandstof langs de afsluiter geperst wordt en de motor verzuipt.
in de praktijk is de druk van de mechanische pomp van de b18/20 te hoog waardoor er brandstof langs de afsluiter geperst wordt en de motor verzuipt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
20-01-2016 16:34 #157552
door Paul Burghoorn
Beantwoord door Paul Burghoorn in topic weber 38/38 outlaw
Hallo Thom en Rene,
Bedankt voor jullie waardevolle info!
De vlotterkamer wordt goed gevuld. Dat heb ik kunnen zien toen ik het bovenste deel er af had gehaald. Ik neem aan dat de vlotter het zelf weer afsluit wanneer deze gevuld is?
Langzamerhand begin ik steeds meer de Weber te begrijpen. Alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag over het stellen van de stelschroeven?? Indraaien... is dat meer of minder...?
De brandstofpomp is gelijktijdig vernieuwd met het inhangen van de revisie B20 in 2013. Ik kan opzoeken om welke pomp het gaat, ergens moet er nog een rekening van zijn in mijn map.
Kan een paar tiende aan bar er al voorzorgen dat de Weber slecht gaat werken en daardoor te rijk staat? Het is trouwens een valstroom carb.
Wat Rene al schreef, het zal een lange weg worden qua afstellen en ik ben bang dat het aan duizend-en-een dingen kan liggen. Zo te zien ziet mijn bobine er ook oud uit. Misschien geeft deze ook niet meer de juiste spanning aan de bougies waardoor er ook een slechte ontbranding ontstaat... Kortom verder zoeken en misschien doe ik er verstandig aan om naar een kenner te gaan voor ik mijn handen brand eraan.
Groeten Paul
Bedankt voor jullie waardevolle info!
De vlotterkamer wordt goed gevuld. Dat heb ik kunnen zien toen ik het bovenste deel er af had gehaald. Ik neem aan dat de vlotter het zelf weer afsluit wanneer deze gevuld is?
Langzamerhand begin ik steeds meer de Weber te begrijpen. Alleen heb ik nog geen antwoord op mijn vraag over het stellen van de stelschroeven?? Indraaien... is dat meer of minder...?
De brandstofpomp is gelijktijdig vernieuwd met het inhangen van de revisie B20 in 2013. Ik kan opzoeken om welke pomp het gaat, ergens moet er nog een rekening van zijn in mijn map.
Kan een paar tiende aan bar er al voorzorgen dat de Weber slecht gaat werken en daardoor te rijk staat? Het is trouwens een valstroom carb.
Wat Rene al schreef, het zal een lange weg worden qua afstellen en ik ben bang dat het aan duizend-en-een dingen kan liggen. Zo te zien ziet mijn bobine er ook oud uit. Misschien geeft deze ook niet meer de juiste spanning aan de bougies waardoor er ook een slechte ontbranding ontstaat... Kortom verder zoeken en misschien doe ik er verstandig aan om naar een kenner te gaan voor ik mijn handen brand eraan.
Groeten Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1146
20-01-2016 16:52 #157553
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic weber 38/38 outlaw
Ik zou er wel een brandstof drukregelaar tussen zetten , of de mechanische pomp niet gebruiken en overstappen
op een electrische 0,3-0.5 bar.
de stelschroeven , elke carburateur heeft een soort van advies basisafstelling fabriek af.
indraaien is armer , uitdraaien is rijker.
basisafstelling kan zijn, volledig indraaien , 0,5-1 slag uitdraaien.
Meten met co testkast is aan te bevelen.
op een electrische 0,3-0.5 bar.
de stelschroeven , elke carburateur heeft een soort van advies basisafstelling fabriek af.
indraaien is armer , uitdraaien is rijker.
basisafstelling kan zijn, volledig indraaien , 0,5-1 slag uitdraaien.
Meten met co testkast is aan te bevelen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thom Fransen
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 294
20-01-2016 18:11 #157554
door Thom Fransen
The difference between men and boys is the price of their toys
Beantwoord door Thom Fransen in topic weber 38/38 outlaw
Uitdraaien is idd vetter.
Probeer eens op een (waarschijnlijk Duits of Engels) Ford forum basisastelgegevens (sproeiers, luchtbuis en basisstation sproeiers) voor deze Weber te vinden voor een 2itr Ford. Zal aardig in de buurt zitten voor een b20.
Thom
Probeer eens op een (waarschijnlijk Duits of Engels) Ford forum basisastelgegevens (sproeiers, luchtbuis en basisstation sproeiers) voor deze Weber te vinden voor een 2itr Ford. Zal aardig in de buurt zitten voor een b20.
Thom
The difference between men and boys is the price of their toys
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-01-2016 07:58 #157556
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic weber 38/38 outlaw
Volgens mij was het Gert Vegter die met deze link kwam.
Ik ga er zeker eentje aanschaffen tegen de tijd dat ik mijn dubbele SU's moet afstellen.
Ik ga er zeker eentje aanschaffen tegen de tijd dat ik mijn dubbele SU's moet afstellen.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 379
21-01-2016 10:19 #157557
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic weber 38/38 outlaw
Wellicht helpt je dit verder, ik heb geen outlaw maar een gewone 32/36 en heb eigenlijk geen enkele moeite ondervonden.
Wel gebruik gemaak van een Colortune set. En finetuning op de CO meter.
www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Wel gebruik gemaak van een Colortune set. En finetuning op de CO meter.
www.redlineweber.com/html/Tech/3 ... unning.htm
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22-01-2016 09:58 #157588
door Paul Burghoorn
Beantwoord door Paul Burghoorn in topic weber 38/38 outlaw
Bedankt voor jullie input!
Van het weekend eens kijken of ik wat kan afstellen en een ritje maken als het weer het toe laat.
Colortune heb ik een keer op YouTube gezien. Lijkt goed te werken met die glazen bougie. Op de site staat welke kleur de juiste moet zijn voor een goede afstelling. Misschien dat ik het terzijnertijd ook aanschaf.
Groeten Paul
Van het weekend eens kijken of ik wat kan afstellen en een ritje maken als het weer het toe laat.
Colortune heb ik een keer op YouTube gezien. Lijkt goed te werken met die glazen bougie. Op de site staat welke kleur de juiste moet zijn voor een goede afstelling. Misschien dat ik het terzijnertijd ook aanschaf.
Groeten Paul
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.