- Berichten: 152
B20 testen
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-10-2015 18:52 #154652
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
B20 testen is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Ik heb een B20 blok liggen die volgens de teller nog geen 2 ton heeft gelopen en wil de compressie meten maar zit niet meer in de auto. Hoe kan ik dat doen
:

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 943
08-10-2015 21:16 #154657
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic B20 testen
Frame timmeren of lassen. Zorg dat het blok goed gefixeerd is. Startmotor monteren/aansluiten. bougies er uit. Check of er olie in zit. 12volt aansluiten en meten maar.
Succes,
Teun
Succes,
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
09-10-2015 00:20 #154665
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic B20 testen
Men neme 1 startmotor een maak schakelaar (deurbel oid) en een accu(booster) en 2 goede starkabels.
Blok hout onder je carterpan (of een heel gelast frame als je daar tijd en spullen voor hebt..) Bougies er uit , startmotor monteren , maak schakelaar tussen "hoofdaansluiting " (van de startmotor) en startrelais monteren .
+ van accu op de hoofdaansluiting (van de startmotor)
- aan het blok klemmen .
Blok met 1 hand vast houden (aan t kleppendeksel)
Bellen
en dan merken dat t blok toch niet zo hard schud dat je het vast hoeft te houden maar dat wel doen als je je compressie meter er (afhankelijk van de uit voering ) ingeschroefd hebt .
Blok hout onder je carterpan (of een heel gelast frame als je daar tijd en spullen voor hebt..) Bougies er uit , startmotor monteren , maak schakelaar tussen "hoofdaansluiting " (van de startmotor) en startrelais monteren .
+ van accu op de hoofdaansluiting (van de startmotor)
- aan het blok klemmen .
Blok met 1 hand vast houden (aan t kleppendeksel)
Bellen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 152
09-10-2015 09:01 #154670
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic B20 testen
Oke bedankt, allemaal vrij eenvoudig te doen.
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
09-10-2015 12:33 #154674
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic B20 testen
Maar dan weet je dus de compressie bij koude motor.
Dat geeft wel een indicatie, maar eigenlijk hoor je de compressie bij warme motor te meten voor representatieve waarden.
Dat geeft wel een indicatie, maar eigenlijk hoor je de compressie bij warme motor te meten voor representatieve waarden.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 152
09-10-2015 13:08 #154676
door Willem van Weelderen (GAST)
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic B20 testen
word de compressie bij een warme motor hoger of lager?
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
09-10-2015 18:40 #154678
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic B20 testen
Meestal hoger , belangrijkste is dat ze alle 4 ongeveer dezelfde druk aan geven (mag rustig 1 bar verschil tussen zitten) (er van uitgaande dat je je kleppen eerst gesteld/gecontroleerd hebt). Alles tussen 8 en 12bar is goed.
Je kunt de test daarna nog herhalen door een scheutje olie in je bougie gat te gooien, als de waardes dan erg stijgen zijn je zuigerveren doorgaans versleten (wat ik met 200k niet verwacht) maar door lang stilstaan willen ze wel eens blijven plakken.
Je kunt de test daarna nog herhalen door een scheutje olie in je bougie gat te gooien, als de waardes dan erg stijgen zijn je zuigerveren doorgaans versleten (wat ik met 200k niet verwacht) maar door lang stilstaan willen ze wel eens blijven plakken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.