Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.

• Bert Abbink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2015 22:03 #153425 door Bert Abbink
Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd. is gemaakt door Bert Abbink
Mij is gebleken dat de as waarop de rotor draait, ongeveer 1 cm omhoog kan en zo 180 graden verder weer teruggezet kan worden. Lijkt mij niet juist. In de juiste stand loopt de motor prima. Hoe moet deze as geborgd worden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2015 01:49 #153429 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Beste Bert, dit klopt niet, volgens mij zit de verdeler niet diep genoeg in de aluminimum klem waarmee hij op het blok is gemonteerd.
Ik zou het anders niet weten.

success

Johan Geers

• Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2015 11:54 #153432 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Bert bedoeld denk ik het asje dat de verdeler aandrijft, dat zie je pas wanneer de verdeler er helemaal uit is. Het klopt dat je die op 2 manieren kan monteren en dat deze niet geborgd is. Zodra de verdeler gemonteerd is kan deze niet meer van zijn plek af komen. Het is wel zo dat er maar 1 juiste stand is, kan je vinden in technische documentatie ook online . Als hij 180° fout staat moeten de kabels op de verdeler ook allemaal 180° verder, maar het probleem is dan dat je de voorontsteking niet goed geregeld krijgt omdat bij het draaien van de verdeler deze tegen het blok aankomt voordat de juiste stand is bereikt.

• Bert Abbink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2015 14:08 #153435 door Bert Abbink
Beantwoord door Bert Abbink in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Ik bedoel idd de as. Het verhaal in beeld; na verwijderen van de verdelerkap, kan in de rotor van de as halen. Bij het optillen van de rotor bleek dat de as mee omhoog ging en ik hem vrij kon ronddraaien en om de 180 kan plaatsen. Ook constateerde ik dat de gehele verdelerunit, 180 verkeerd zit omdat de vacuumvervroeger, naast de pijlstok zit. Wat te doen?

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2015 05:45 #153485 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Beste Bert, misschien dat dit plaatje je een beetje verder helpt.

success

Johan Geers

Bijlagen:

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-08-2015 09:20 #153487 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Over welke Volvo praten we, welke motor en welke ontsteking, hij kan inderdaad 180 graden verkeerd om, als je de ontsteking verwijderd moet het asje naar de 1e klep wijzen (naar voren).
Als je de as van de ontsteking omhoog kan trekken, is er iets mis.
Indien je zelf geen apparatuur hebt, vraag advies bij iemand in de buurt die verstand van zaken heeft.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

• Bert Abbink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2015 21:27 #153531 door Bert Abbink
Beantwoord door Bert Abbink in topic Verdeleras / rotoras optilbaar niet geborgd.
Sorry, had ik er niet bij gezet, gaat over een B18A van 67.

• Bert Abbink
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2015 19:27 #153599 door Bert Abbink
Heren, dank voor uw reacties. Tijdens de reparatie van de borging van de versnellingsbak van de 3e en 4e versnelling, bij Tom's Classics, zag hij dat de verdelerunit in zijn geheel ongeveer 3 mm moest zakken, waardoor het euvel verholpen was. :D

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD