- Berichten: 75
Orgineel of aanpassen
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-07-2015 21:17 #153096
door Ronald Sluijter (GAST)
Orgineel of aanpassen is gemaakt door Ronald Sluijter (GAST)
Hallo iedereen,
Even een vraagje voor dat ik weer aan een nieuwe project begin ( terwijl ik de andere nog niet eens klaar heb
)
Ik heb een hele gave 444 gekocht een orginele Californië edition incl de juiste sierlijsten en het geel/zwarte sky interieur .
Hier ligt een b4b motor in die natuurlijk vast staat.
De vraag is zal ik die motor in orde maken of zal ik hem upgraden naar een b20 zoals ik eb gedaan in mij 544.
Mijn 544 rijd geweldig nu en gaat vlot mee met het verkeer en een cruise snelheid van 120 is geen probleem.
Ik denk dat de b4b echt zal rijden als een oude auto (39 pk dacht ik) maar aan de andere kant zal de waarde hoger zijn als hij origineel is denk ik.
Wat zouden jullie doen rijplezier of originaliteit .
Groeten Ronald
Even een vraagje voor dat ik weer aan een nieuwe project begin ( terwijl ik de andere nog niet eens klaar heb

Ik heb een hele gave 444 gekocht een orginele Californië edition incl de juiste sierlijsten en het geel/zwarte sky interieur .
Hier ligt een b4b motor in die natuurlijk vast staat.
De vraag is zal ik die motor in orde maken of zal ik hem upgraden naar een b20 zoals ik eb gedaan in mij 544.
Mijn 544 rijd geweldig nu en gaat vlot mee met het verkeer en een cruise snelheid van 120 is geen probleem.
Ik denk dat de b4b echt zal rijden als een oude auto (39 pk dacht ik) maar aan de andere kant zal de waarde hoger zijn als hij origineel is denk ik.
Wat zouden jullie doen rijplezier of originaliteit .
Groeten Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 317
31-07-2015 21:57 #153099
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Orgineel of aanpassen
Ga je er in rijden of wil je m rijden of doorverkopen?
Ik zou er een b20 of b18 in leggen om er mee te rijden, en als je je dan toch verveeld kan je de b4b draaiend gaan maken voor de eventuele ver ko(o)p(er).
Ik zou er een b20 of b18 in leggen om er mee te rijden, en als je je dan toch verveeld kan je de b4b draaiend gaan maken voor de eventuele ver ko(o)p(er).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
01-08-2015 01:24 #153103
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Orgineel of aanpassen
Beste Ronald, als de auto echt nog helemaal orgineel is dus het motornr hoort bij die auto zou ik hem i.v.m. de toekomstige waarde origineel laten.
Hoe meer de nummers etc allemaal kloppen bij die auto hoe meer hij waard is.
success
Johan Geers
Hoe meer de nummers etc allemaal kloppen bij die auto hoe meer hij waard is.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-08-2015 10:27 #153112
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Orgineel of aanpassen
Een PV444 met de standaard B4B-motor is een trage auto, waarmee je op de snelweg alleen de vrachtwagens nog net bij kunt houden.
Een upgrade is echter een aanzienlijke operatie, want met een andere motor ben je er niet. Ook heb je een andere versnellingsbak nodig, moet je het remsysteem aanpassen, is een andere uitlaat vereist, zijn de stoelen niet bepaald prettig en kun je de 6V elektrische installatie ook beter ombouwen naar 12V. Dan zit je nog met een ongunstige eindoverbrenging in de achteras... Ik heb het allemaal gedaan (zie ook mijn website), maar het kost veel geld en is een hoop werk. Wel of niet doen is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden. Doe je het op een verantwoorde manier, dan valt het wel mee met het verlies van de waarde, is mijn ervaring.
Een upgrade is echter een aanzienlijke operatie, want met een andere motor ben je er niet. Ook heb je een andere versnellingsbak nodig, moet je het remsysteem aanpassen, is een andere uitlaat vereist, zijn de stoelen niet bepaald prettig en kun je de 6V elektrische installatie ook beter ombouwen naar 12V. Dan zit je nog met een ongunstige eindoverbrenging in de achteras... Ik heb het allemaal gedaan (zie ook mijn website), maar het kost veel geld en is een hoop werk. Wel of niet doen is een vraag die je alleen zelf kunt beantwoorden. Doe je het op een verantwoorde manier, dan valt het wel mee met het verlies van de waarde, is mijn ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 75
01-08-2015 12:41 #153114
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic Orgineel of aanpassen
Ik wil er in eerste instantie zelf mee rijden maar sluit verkoop niet uit.
Het ombouwen vond ik kwa werk mee vallen.
Mijn 544 had een b16 en was 6 volt .( nu b20 ,m40, 4.10 achteras , 12 volt.)
Nu heb ik ook wel alle middelen om dat goed te kunnen doen.
En die auto is getaxeerd op €19.500 vorig jaar.
Dus geen idee wat de 444 zou doen kwa prijs.
Het ombouwen vond ik kwa werk mee vallen.
Mijn 544 had een b16 en was 6 volt .( nu b20 ,m40, 4.10 achteras , 12 volt.)
Nu heb ik ook wel alle middelen om dat goed te kunnen doen.
En die auto is getaxeerd op €19.500 vorig jaar.
Dus geen idee wat de 444 zou doen kwa prijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3560
01-08-2015 13:51 #153115
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Orgineel of aanpassen
Een 444 helemaal origineel en in een uitmuntende staat ga je qua prijs boven een omgbouwde 544.
Er zijn tenslotte minder 444 dan 544.
dat is mijn idee over de zaak.
m.vr.gr.
Johan Geers
Er zijn tenslotte minder 444 dan 544.
dat is mijn idee over de zaak.
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
02-08-2015 16:02 #153158
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Orgineel of aanpassen
Ja, als je deze vraag hier stelt....natuurlijk origineel laten.. in een 444 ga je niet op de snelweg rijden, hooguit op zondag een rondje om de kerk - al zingend - even de remtrommels goed vlak rijden dat hij remt, dan oppoetsen, naar kijken, even het langzame getokkel van de B4B luisteren en weer in de garage zetten.
Een B20 in een 444, het idee alleen al.
Een B20 in een 444, het idee alleen al.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 75
02-08-2015 19:05 #153162
door Ronald Sluijter (GAST)
Beantwoord door Ronald Sluijter (GAST) in topic Orgineel of aanpassen
Wat zeg je nou ed alleen op zondag rijden :shock: .
Ik heb de auto's voor mijn plezier en dat betekend dat ik er mee wil rijden .
Of het nou regent, sneeuwt of een lekker zonnetje gewoon lekker het land door
En met volle teugen genieten van de volvo's
Ik heb de auto's voor mijn plezier en dat betekend dat ik er mee wil rijden .
Of het nou regent, sneeuwt of een lekker zonnetje gewoon lekker het land door

En met volle teugen genieten van de volvo's
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.