motor slaat rijdend af......!
- Eelke de Wit
- Nieuw lid
-
- 240 / 244
Rustig rijden bij 20/30km per uur slaat motor af als ik een (scherpe) bocht maak.
Bijvoorbeeld bij rijden in een woonwijk.
Zo half uitrijdend start motor daarna gewoon weer goed.
Graag ideeën waar dit aan zou kunnen liggen.
mgr.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
- 08541-dummy
- Premium lid
-
- Eelke de Wit
- Nieuw lid
-
- 240 / 244
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Soms wil het wel eens helpen om de verdamper opnieuw af te laten stellen (mengsel iets rijker zetten).
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Rustig rijden bij 20/30km per uur slaat motor af als ik een (scherpe) bocht maak.
Bijvoorbeeld bij rijden in een woonwijk.
Ik zie niet hoe het membraam bij dergelijke lage snelheden 'naar één kant geduwd' kan worden. Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt (ook niet bij hogere snelheden), maar de verdamper moet natuurlijk wel goed geplaatst zijn (+/- verticaal, in de lengte richting), en in goede staat zijn.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Feit is dat installateurs de verdamper altijd verticaal en in de lengterichting van de auto monteren - argument is dat anders bij plotseling remmen het membraam ingedrukt zou worden. Daaruit volgt dus dat als de verdamper wel netjes verticaal en in de lengterichting is gemonteerd, dit probleem zich ook zou kunnen voordoen bij een abrupte beweging naar links of rechts .....
Bij 20-30 km/u houd ik dat echter voor erg onwaarschijnlijk, en lijkt het meer op een ander mankement te duiden.
(Ik kan me nog herinneren dat in de jaren 70 half taxirijdend Rotterdam overging op LPG - daar sloeg de motor ook niet af bij iedere bocht ...)
Zou dus eerst de afstelling controleren (CO); als die min of meer goed is de boel maar eens openmaken, schoonmaken en eventueel het membraam vervangen.
Veel meer kan je met een verdamper niet doen - die dingen zijn nogal simpel. Blijft een beetje koffiedik kijken ....
Wellicht vergezocht : zou het eventueel ook iets te maken kunnen hebben met de werking van de automaat (heb ik nul-komma-nul ervaring mee) ?
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Snelwegen zijn allemaal flauwe bochten, en bijna allemaal naar rechts afbuigend.
Lage snelheden: moet je voor de gein eens een noodstop maken in een woonwijk zonder gordel.
Of een stok tussen je spaken steken als je normaal fietst.
Zo laag zijn die snelheden niet
In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl