over en ondermaten krukas late B20
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 13:37 #152310
door Niek Bolijn
over en ondermaten krukas late B20 is gemaakt door Niek Bolijn
Voor mijn hobbyprojectje, een late 8-gaats krukas B20 die is opgeboord om B21 mahle zuigers te laten passen heb ik een paar vragen.
De krukas van het blok is niet helemaal 100 meer en ik zou deze graag laten slijpen in het kader van "beter goed dan niet". Mijn reviseur vraagt nu wat de exacte overmaten zijn bij 0,10 en 0,20. Heeft iemand de maten van overmaat lagers en de ondermaat waarop de krukas moet worden geslepen? Ik heb al even gekeken bij de greenbooks maar kan voor een late B20 zo gauw niks vinden.
Wie kan me helpen of vertellen waar ik moet zoeken?
De krukas van het blok is niet helemaal 100 meer en ik zou deze graag laten slijpen in het kader van "beter goed dan niet". Mijn reviseur vraagt nu wat de exacte overmaten zijn bij 0,10 en 0,20. Heeft iemand de maten van overmaat lagers en de ondermaat waarop de krukas moet worden geslepen? Ik heb al even gekeken bij de greenbooks maar kan voor een late B20 zo gauw niks vinden.
Wie kan me helpen of vertellen waar ik moet zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 19:59 #152320
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic over en ondermaten krukas late B20
De Haynes manual van de Amazon (weliswaar een 6 gaats vliegwiel) geeft 0.0010 en 0.020 inch op als ondermaat voor de big-end van de B20. Voor de B18 zijn zelf 5 ondermaten te krijgen.
Kijk eens even of je een Haynes van de 140 serie te pakken kunt krijgen, daar staat het waarschijnlijk wel in.
Kijk eens even of je een Haynes van de 140 serie te pakken kunt krijgen, daar staat het waarschijnlijk wel in.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 21:01 #152324
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic over en ondermaten krukas late B20
Staat niet in de 140 Haynes en ook niet in de 240 aflevering. De 'big end' lagers van de krukas hebben dezelfde maten als de B21 (vandaar dat de drijfstangen erop passen) en lijkt me dan ook dezelfde ondermaten. Volgens Greenbook TP30156 is de 1e 53,733-53,746 (zeg -0,010") en de 2e is 53,479-53,492 (-0,02").
De overmaat lagers zijn gewoon de overmaat lagers neem ik aan, als je die niet hebt kan je de krukas ook niet af laten draaien.
De overmaat lagers zijn gewoon de overmaat lagers neem ik aan, als je die niet hebt kan je de krukas ook niet af laten draaien.
- Niek Bolijn
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
23-06-2015 21:59 #152328
door Niek Bolijn
Beantwoord door Niek Bolijn in topic over en ondermaten krukas late B20
Thanks! Alleen big end is inderdaad smaller, rest is std b20, bedankt voor het meedenken!
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-06-2015 22:03 #152344
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic over en ondermaten krukas late B20
Hi Niek,
Welk revisiebedrijf heb je? Er zijn er maar een paar in dit land die krukassen kunnen slijpen. De vraag zouden ze toch makkelijk zelf kunnen beantwoorden.
Teun
Welk revisiebedrijf heb je? Er zijn er maar een paar in dit land die krukassen kunnen slijpen. De vraag zouden ze toch makkelijk zelf kunnen beantwoorden.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"