Motortakel bev. aan motor
- Dree Crauwels
- Senior lid
-
Ik ga de motor van mijn Volvo Amazon een van de weken eruit halen.
Maar ik heb geen idee waar ik de motortakel kan aan bevestigen.
Iemand zei me aan de uitlaat bouten, maar die zien me er maar wat slap uit.

Zodus, weet hier iets meer over of heeft iemand dit eerder gedaan :geek: ??? Bedankt :mrgreen:
Bedankt Dree :!:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Spanbandje of ketting door het spruitstuk (vlak achter de dynamo) schuin oversteken en dan in de buurt van de startmotor weer om hoog (kettingschakel daar eventueel aan bout startmotor vast maken , hoeft niet maar als je zeker wil weten dat t niet schuift).
Voor de zekerheid wel eerst je ontsteking toorts verwijderen.
Vergeet ook niet om de temp opnemer eerst los te maken ( Let op is capillaire meter dus niet t draadje door knippen...... :roll:
O ja.. je versnellingspook ook niet vergeten.
- Dree Crauwels
- Senior lid
-
"jo jo (GAST)" schreef:
Neem aan dat je hem met bak en al wil lichten?
Spanbandje of ketting door het spruitstuk (vlak achter de dynamo) schuin oversteken en dan in de buurt van de startmotor weer om hoog (kettingschakel daar eventueel aan bout startmotor vast maken , hoeft niet maar als je zeker wil weten dat t niet schuift).
Voor de zekerheid wel eerst je ontsteking toorts verwijderen.
Vergeet ook niet om de temp opnemer eerst los te maken ( Let op is capillaire meter dus niet t draadje door knippen...... :roll:
O ja.. je versnellingspook ook niet vergeten.
Bedankt voor de reactie, ik heb alles (buiten de koppeling) al losgemaakt. En ik ga hem er inderdaad met versnellingsbak en al uit halen.
Zal nog laten weten hoe dat verder is afgelopen

Bedankt :mrgreen:
Zeker als je de bak laat zitten.
Dit is een frame met een schroefdraad en handel, met harpen bevestigd tussen de bevestigings punten aan de motor en de haak van de takel.
Als je de motor omhoog takelt, kun je hem achterover laten kantelen om de bak onder de paravan door te krijgen en dit maakt de hele procedure een stuk eenvoudiger.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Merijn Broeders
-
- Premium lid
-
enkele weken geleden heb ik de motor weer in mijn Amazon gelepeld (B18). Hier enkele foto's hoe ik hem had bevestigd. Het spruitstuk zat er niet meer op. Ook bij het eruit halen niet, maar dat moet geen probleem zijn, je hebt daar ruimte zat. Voor het kantelen bij het erin zetten (om het gecontroleerd te doen) heb ik een spanband gebruikt iets verder op de takel. Bij het eruit halen heb ik dat ook gedaan om zo ook wat stabieler het geheel te kunnen verrijden.
Succes!!
Groet Merijn
- Dree Crauwels
- Senior lid
-
bedankt voor de goede uitleg !!!
En zeker bedankt voor de foto's !!! Dan kan ik ineens zien hoe je het voor mekaar kreeg :geek:
Ik was ook al van plan om eventueel zo'n hevel te gebruiken, maar nu zie ik dat het ook gemakkelijk zonder gaat. Ik ga er een van de dagen aan beginnen, zal nog laten weten of het goed is verlopen :lol: