Tuimelaar ratio

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2015 19:21 #151100 door Arno Pfennings
Tuimelaar ratio is gemaakt door Arno Pfennings
Het zal wel weer een typische vraag van mij zijn, maar heeft iemand op het forum de tuimelaars al eens vervangen door exemplaren met een grotere ratio?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2015 19:26 #151101 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Tuimelaar ratio
Ja, laatst is daar nog iemand mee bezig geweest.

Volgens mij was dat Joost.

Edit:
turbo op een B18

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2015 19:38 #151102 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Tuimelaar ratio
Ja nu zie ik het. Ben gaf aan dat het gat waarschijnlijk 16mm zou moeten worden en Joost heeft er voor de zekerheid no 1.5mm bij gedaan zo te lezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2015 21:14 #151108 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Tuimelaar ratio

"Arno Pfennings" schreef:
Ja nu zie ik het. Ben gaf aan dat het gat waarschijnlijk 16mm zou moeten worden en Joost heeft er voor de zekerheid no 1.5mm bij gedaan zo te lezen.


16mm moet genoeg zijn hoor bij mij zitten er nu wel erg grote gaten in, maakt verder niet uit.
Boren ging erg gemakkelijk en gaf geen problemen, wel verstandig om de kop er even af te halen! :lol: :lol:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-05-2015 22:39 #151112 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Tuimelaar ratio
Wat ik me afvraag is heeft het wel nut?
Want met een snellere nokkenas krijg je ook meer lift, ga je nu niet teveel lift creeren waarmee je de dynamische flow omlaag haalt?
Zo kiezen sommige zweden er ook voor om niet de allergrootste kleppen te monteren omdat die niks toevoegen qua flow ten opzichte van de wat kleinere kleppen(nog steeds groot ten opzichte van orgineel maar dan nog).

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2015 09:47 #151117 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Tuimelaar ratio

"Kevin de Leuw" schreef:
Wat ik me afvraag is heeft het wel nut?
Want met een snellere nokkenas krijg je ook meer lift, ga je nu niet teveel lift creëren waarmee je de dynamische flow omlaag haalt?
Zo kiezen sommige zweden er ook voor om niet de allergrootste kleppen te monteren omdat die niks toevoegen qua flow ten opzichte van de wat kleinere kleppen(nog steeds groot ten opzichte van origineel maar dan nog).


Terechte vraag, in zo verre... Ik speelde ook al met deze gedachte. In Zweden (AGAP, maakt stalen nokkenassen, slijt minder.) leveren ze ook nokvolgers met lagers. Idee hierachter is dat de weerstand flink minder wordt, en dat je wat meer lift aan kan.

Sowieso leuk om te lezen, deze brochure van AGAP SE

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2015 19:16 #151129 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Tuimelaar ratio
Volgens Ben zou het ongeveer 5pk opleveren.
En inderdaad ook hij zei dat het op een gegeven moment weinig zin had om de kleppen verder te vergroten ivm de ruimte aan de zijkant die dan afgesloten word.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2015 19:26 #151130 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Tuimelaar ratio

Volgens Ben zou het ongeveer 5pk opleveren.


Voor mijn blok werd 10pk ingeschat....een dure winst ....maar toch ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2015 19:29 #151131 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Tuimelaar ratio
Of een dunnere koppakking, hogere compressie en :twisted:


competition102.com

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-05-2015 19:51 #151132 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Tuimelaar ratio
Boeiend:

www.knowyourparts.com/technical- ... m-history/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD