- Berichten: 1725
Tuimelaar ratio
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 884
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
"Arno Pfennings" schreef:
Ja nu zie ik het. Ben gaf aan dat het gat waarschijnlijk 16mm zou moeten worden en Joost heeft er voor de zekerheid no 1.5mm bij gedaan zo te lezen.
16mm moet genoeg zijn hoor bij mij zitten er nu wel erg grote gaten in, maakt verder niet uit.
Boren ging erg gemakkelijk en gaf geen problemen, wel verstandig om de kop er even af te halen! :lol: :lol:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Want met een snellere nokkenas krijg je ook meer lift, ga je nu niet teveel lift creeren waarmee je de dynamische flow omlaag haalt?
Zo kiezen sommige zweden er ook voor om niet de allergrootste kleppen te monteren omdat die niks toevoegen qua flow ten opzichte van de wat kleinere kleppen(nog steeds groot ten opzichte van orgineel maar dan nog).
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Kevin de Leuw" schreef:
Wat ik me afvraag is heeft het wel nut?
Want met een snellere nokkenas krijg je ook meer lift, ga je nu niet teveel lift creëren waarmee je de dynamische flow omlaag haalt?
Zo kiezen sommige zweden er ook voor om niet de allergrootste kleppen te monteren omdat die niks toevoegen qua flow ten opzichte van de wat kleinere kleppen(nog steeds groot ten opzichte van origineel maar dan nog).
Terechte vraag, in zo verre... Ik speelde ook al met deze gedachte. In Zweden (AGAP, maakt stalen nokkenassen, slijt minder.) leveren ze ook nokvolgers met lagers. Idee hierachter is dat de weerstand flink minder wordt, en dat je wat meer lift aan kan.
Sowieso leuk om te lezen, deze brochure van AGAP SE
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 746
En inderdaad ook hij zei dat het op een gegeven moment weinig zin had om de kleppen verder te vergroten ivm de ruimte aan de zijkant die dan afgesloten word.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Volgens Ben zou het ongeveer 5pk opleveren.
Voor mijn blok werd 10pk ingeschat....een dure winst ....maar toch

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.