niet meer starten
- Frank Goossens (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-04-2015 09:30 #150233
door Frank Goossens (GAST)
niet meer starten is gemaakt door Frank Goossens (GAST)
hallo,
Gisteren heb ik zo'n 100 kilometer probleemloos met mijn 142 met b20a gereden. Tussendoor enkele stops gehad. Geen problemen.
Hij heeft later tijdens het eten een uurtje stil gestaan. Toen ik daarna wilde vertrekken startte hij niet meer.
Hij slaat niet aan. Ploft(knalt) af en toe tijdens starten. Bougies, verdelerkap, puntjes e.d. gecontroleerd. Bougiekabels zijn nieuw.
Iemand tips om verder te zoeken?
Gisteren heb ik zo'n 100 kilometer probleemloos met mijn 142 met b20a gereden. Tussendoor enkele stops gehad. Geen problemen.
Hij heeft later tijdens het eten een uurtje stil gestaan. Toen ik daarna wilde vertrekken startte hij niet meer.
Hij slaat niet aan. Ploft(knalt) af en toe tijdens starten. Bougies, verdelerkap, puntjes e.d. gecontroleerd. Bougiekabels zijn nieuw.
Iemand tips om verder te zoeken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
07-04-2015 11:16 #150236
door Bart Dirven
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Beantwoord door Bart Dirven in topic niet meer starten
Als ie niet start, maar op de startmotor wel rond draait, zijn er in hoofdlijnen twee problemen. Brandstof en vonk. controle van beiden is een noodzaak.
Krijg je wel een vonk, controleren door te kijken of de losgedraaide bougie wel vonkt als je hem tegen de massa houdt terwijl je kort start.
Krijg je wel brandstof, checken door brandstofleiding bij carburateur los te namen en kort te starten.
Krijg je wel een vonk, controleren door te kijken of de losgedraaide bougie wel vonkt als je hem tegen de massa houdt terwijl je kort start.
Krijg je wel brandstof, checken door brandstofleiding bij carburateur los te namen en kort te starten.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
07-04-2015 19:28 #150257
door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic niet meer starten
Rij je op LPG? Wat bij mij nog wel eens een probleem is, is dat het mengsel te rijk is als hij niet in 1 keer aan slaat. Daarna wil hij niet starten. Oplossing is dan simpel: even de LPG knop op middenstand (er vanuit gaande dat je op LPG rijdt) en dan zodra hij aan wil slaan terug op de LPG stand.
- Frank Goossens (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-04-2015 10:08 #150295
door Frank Goossens (GAST)
Beantwoord door Frank Goossens (GAST) in topic niet meer starten
nee, geen LPG.
Het probleem is intussen bekend; de verdeler is dermate aan het verslijten dat hij niet meer op tijd stond.
Er veel axiale speling. De motor loopt intussen weer, maar ik ga intussen toch maar eens uitkijken naar een goed gereviseerd exemplaar.
Het probleem is intussen bekend; de verdeler is dermate aan het verslijten dat hij niet meer op tijd stond.
Er veel axiale speling. De motor loopt intussen weer, maar ik ga intussen toch maar eens uitkijken naar een goed gereviseerd exemplaar.
09-04-2015 11:05 #150297
door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic niet meer starten
Doe jezelf een plezier en koop een 123-ontsteking...