schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2015 02:09 #149725
door Frans van Zeeventer
schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco is gemaakt door Frans van Zeeventer
Hallo allemaal,
Sinds enkele weken heeft mijn V144 last van een schreeuwende v-snaar, het betreft de snaar die de servo van de stuurbekrachtiging en airco pomp aandrijft.
Nu zit er onder de polie van de stuurbekrachtigingspomp een bout met een sleuf, en aan de achterzijde van de pomp zit een bout, die houdt de steun, en de verstellingssteun van de Dynamo, en de pomp van de stuurbekrachtigingspomp vast houdt.
Maar nu vraag ik mij af, hoe zet ik deze snaar weer op spanning, is dat in je eentje te doen of is het een klus van 2 man.
De bout die de verstellingssteun van de dynamo iets losdraaien, en de bout onder de servopump, maar hoe kan ik hem dan op spanning zetten, moet ik ergens een koevoet tussen zetten? zo ja waar?
Alvast bedank.
Groeten
Frans
Sinds enkele weken heeft mijn V144 last van een schreeuwende v-snaar, het betreft de snaar die de servo van de stuurbekrachtiging en airco pomp aandrijft.
Nu zit er onder de polie van de stuurbekrachtigingspomp een bout met een sleuf, en aan de achterzijde van de pomp zit een bout, die houdt de steun, en de verstellingssteun van de Dynamo, en de pomp van de stuurbekrachtigingspomp vast houdt.
Maar nu vraag ik mij af, hoe zet ik deze snaar weer op spanning, is dat in je eentje te doen of is het een klus van 2 man.
De bout die de verstellingssteun van de dynamo iets losdraaien, en de bout onder de servopump, maar hoe kan ik hem dan op spanning zetten, moet ik ergens een koevoet tussen zetten? zo ja waar?
Alvast bedank.
Groeten
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
23-03-2015 08:08 #149728
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
Foto doet wonderen, Frans. Mijn toenmalige 144 met originele airco had een spanwiel aan een strip, dat eenvoudig te draaien was en daarmee de snaar kon spannen. Een driehoek dus, net als bij de andere snaar van de dynamo.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2015 02:34 #149772
door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
Heb even geprobeerd foto's te maken en ze op een drive te zetten
drive.google.com/file/d/0B8Wd1O0vUNyNbjB...nZz/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/0B8Wd1O0vUNyNcVp...Ghr/view?usp=sharing
De eerste foto is van de servo van de stuurbekrachting daaronder zit een bout met een sleuf (vermoedelijk om te verstellen)
De tweede foto is van de achterzijde van de servo, dit is een combo bout die de servo en een verstelsteun van de dynamo.
Ik heb beide los gedraaid, en met een koevoet de servo gespannen, dat hielp eventjes, maar het geschreeuw is weer terug
drive.google.com/file/d/0B8Wd1O0vUNyNbjB...nZz/view?usp=sharing
drive.google.com/file/d/0B8Wd1O0vUNyNcVp...Ghr/view?usp=sharing
De eerste foto is van de servo van de stuurbekrachting daaronder zit een bout met een sleuf (vermoedelijk om te verstellen)
De tweede foto is van de achterzijde van de servo, dit is een combo bout die de servo en een verstelsteun van de dynamo.
Ik heb beide los gedraaid, en met een koevoet de servo gespannen, dat hielp eventjes, maar het geschreeuw is weer terug
24-03-2015 09:13 #149779
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
Onder het veld waar je je bericht typt, kun je bijlagen bijvoegen:
Deze bout lijkt met niet de derde rol waarmee je de snaar kunt spannen, maar onderdeel van de airco pomp. Je hebt twee snaren, wat zit er aan de linkerzijde van je motorblok? waar dat horizontale deel van de snaar naartoe gaat?
Deze bout lijkt met niet de derde rol waarmee je de snaar kunt spannen, maar onderdeel van de airco pomp. Je hebt twee snaren, wat zit er aan de linkerzijde van je motorblok? waar dat horizontale deel van de snaar naartoe gaat?
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Frans van Zeeventer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2015 02:00 #149807
door Frans van Zeeventer
Beantwoord door Frans van Zeeventer in topic schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
Waar je nu naar kijkt is de servo van de stuurbekrachtiging, deze loopt horizontaal naar de aircopomp ( die niet meer werkt, en deels is uitgebouwd, alleen de aircopomp zit er nog op, want anders kom ik niet uit met de snaren.
Op de eerste foto, bij de bout die ik rood omcirkeld heb, zit een sleuf, daarmee kan ik de snaar spannen.
Ik heb nu vanavond weer eens gespannen, want hij blijft schreeuwen, heb ook de snaar van de dynamo gespannen.
Ik zal anders wel even andere foto's maken van de gehele motor.
Ik moet wel even contact leggen met een Admin, want op mijn gewone pc kan ik niet inloggen, daarom reageer ik ook altijd zo laat :oops:
Op de eerste foto, bij de bout die ik rood omcirkeld heb, zit een sleuf, daarmee kan ik de snaar spannen.
Ik heb nu vanavond weer eens gespannen, want hij blijft schreeuwen, heb ook de snaar van de dynamo gespannen.
Ik zal anders wel even andere foto's maken van de gehele motor.
Ik moet wel even contact leggen met een Admin, want op mijn gewone pc kan ik niet inloggen, daarom reageer ik ook altijd zo laat :oops:
- roland klinkenberg
- Elite lid
-
Minder
Meer
18-01-2016 19:32 #157494
door roland klinkenberg
Beantwoord door roland klinkenberg in topic schreeuwende snaar V144 stuurbekrachtiging/airco
En, heeft dit spannen het geschreeuw verholpen?