- Berichten: 267
vacuüm 144 met b18
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Even een vraagje ik heb een volvo 144 uit 1968 met een b18 motor.
Hier is de vacuum op de remservo, wat mij betreft een beetje vreemd. De vacuum is opgesplitst met een T stuk carter ontluchting en remservo. Carter ontluchting aan de zijkant van het motorblok.
Ik heb het idee dat de remservo zo minder vacuum heeft en de auto daardoor minder remt.
Wie weet hoe het aangesloten moet worden.
Zelf denk ik carter ontluchting met een slang naar beneden en de remservo enkel en alleen op het vacuum.
Zo zit het ook op mijn Amazon met de B18B.
Wat is wijsheid. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Alvast bedankt voor de positieve reacties
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bart Dirven
-
- Elite lid
-
- Berichten: 303
Bij een B18, behalve bij de aller eerste modellen, hoort de carterontluchting verbonden te zijn met het luchtfilter. De olievuldop met het inlaatspruitstuk via een nippel op het spruitstuk met een kleine doorlaat van circa 2mm. De rembekrachtiger hoort verbonden te zijn met het spruitstuk via een aparte nippel met een doorlaat zonder restrictie.
Gr Bart
Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
"Bart Dirven" schreef:
Cees,
Bij een B18, behalve bij de aller eerste modellen, hoort de carterontluchting verbonden te zijn met het luchtfilter. De olievuldop met het inlaatspruitstuk via een nippel op het spruitstuk met een kleine doorlaat van circa 2mm. De rembekrachtiger hoort verbonden te zijn met het spruitstuk via een aparte nippel met een doorlaat zonder restrictie.
hoi bart,
Nu zit de olie vuldop op het luchtfilter.
Zo zit het bij mijn Amazon nu ook.
De rubberslang op de olie vuldop is nieuw en voorgevormd en heeft de juiste lengte om zo aangesloten te zijn.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
de rembekrachtiger hoort direct met een open thule op het spruitstuk.
dus niks gesplitst.
de 2e thule met kleine doorlaat , als je die hebt gaat op de op de olievuldop.
de carterontluchting op het luchtfilter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
"Rene Brandt" schreef:
Dat klopt Cees, dit is echter voor de b20 motor.
de rembekrachtiger hoort direct met een open thule op het spruitstuk.
dus niks gesplitst.
de 2e thule met kleine doorlaat , als je die hebt gaat op de op de olievuldop.
de carterontluchting op het luchtfilter.
okidokie dan ga ik het zo aansluiten.
dank je wel iedereen voor het meedenken.
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Laveyne
- Premium lid
-
- Berichten: 84
Zie eens in de onderdelen boeken hier op het forum hoe het aangesloten is op een 144 met B 18 motor ten opzichte van een 144 met B20 motor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.