krukas moer
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
12-01-2015 19:23 #147269
door Ferrie
krukas moer is gemaakt door Ferrie
Hallo, pech met de Volvo.
Ik heb een b18 en de koppakking is door na 200.000 km, waarschijnlijk door te weinig koelvloeistof, het expansievat gewoon op max. stond. Maar goed de kop is eraf en wordt gevlakt. Ik heb gelijk deze reparatie aangewend om de standaard nokkenas te gaan wisselen voor de k-as. Vraag, wat ik nergens kan vinden: de krukasmoer en de nokkenasmoer zijn dit normale rechtse draad of linkse draad,is wel handig te weten ivm het losdraaien.
Ferrie
Ik heb een b18 en de koppakking is door na 200.000 km, waarschijnlijk door te weinig koelvloeistof, het expansievat gewoon op max. stond. Maar goed de kop is eraf en wordt gevlakt. Ik heb gelijk deze reparatie aangewend om de standaard nokkenas te gaan wisselen voor de k-as. Vraag, wat ik nergens kan vinden: de krukasmoer en de nokkenasmoer zijn dit normale rechtse draad of linkse draad,is wel handig te weten ivm het losdraaien.
Ferrie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
12-01-2015 22:15 #147283
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic krukas moer
gewoon rechtse draad
12-01-2015 22:27 #147284
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic krukas moer
Gewoon luchtsleutel erop zetten, dan komen ze wel los, trekkers voor ieder tandwiel een andere, om de nokkenas eruit te halen moet ook de radiateur eruit.
Tuimelaarshuis, kop en klepdeksel eraf, dan nokvolgers eruit en in kartonnetje prikken met volgorde erbij.
Nokstoters eraf en vervangen voor nieuwe (kit kopen van nokkenas)
Zou nog even overwegen om een TT3 erin te stoppen, via Tinustechniek verkrijgbaar, is voor de B18 ontworpen
Tuimelaarshuis, kop en klepdeksel eraf, dan nokvolgers eruit en in kartonnetje prikken met volgorde erbij.
Nokstoters eraf en vervangen voor nieuwe (kit kopen van nokkenas)
Zou nog even overwegen om een TT3 erin te stoppen, via Tinustechniek verkrijgbaar, is voor de B18 ontworpen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Ferrie
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
13-01-2015 14:50 #147310
door Ferrie
Beantwoord door Ferrie in topic krukas moer
Heren bedankt, ik ga weer verder!