Volvo Penta B20 loopt niet goed
- Tim Derks
- Nieuw lid
-
ik heb een boot met een inboord volvo penta b20 nu heb ik er al aardig aan geklust maar ik krijg de motor nog niet goed lopend.
als ik hem start dan loopt hij even stationair maar zodra ik gas wil geven ploft er lucht uit de carburateur en slaat hij direct af.
ik heb er al een nieuwe startmotor op zitten, nieuwe contactpuntjes, bobine en de hele carburateur uit elkaar gehad schoongemaakt en een nieuwe pakkingset tussen gedaan.
ik begrijp niet waarom hij niet wil lopen.
heeft iemand verstand van deze motoren?
ik ben zelf niet super technisch dus als iemand die er verstand van heeft hoor ik het graag!
Gr Tim
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Perro
- Senior lid
-
ik heb er zo geen antwoord op (ook niet zo heel veel kennis) maar het lijkt me een normaal afstellingsprobleem zoals je met een B20 ook in de auto kunt hebben. Het probleem lijkt me niets te maken te hebben met het gemariniseerde deel zeg maar de Penta delen aan de motor. Je moet het denk ik zoeken in de afstelling van de carburateur, het mengsel lucht en benzine, de ontsteking, het tijdstip of de puntjes/vervroeging. Ik weet niet of je in de Volvo scene contacten hebt, misschien krijg je hier nog wel raad.
Ga ook zelf eens even zoeken of er op het forum al niet eerder zoiets beschreven is (zie rechtsboven zoekfunctie).
PS waarom ben je begonnen met knutselen, deed hij het al eerder niet goed meer of was het onderhoud of preventie?
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Ik kan je evt helpen zie onderschrift.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Tevens een niet te dikke dempingsvloeistof in de demper doen ik heb goede ervaring met 10w30 aangelengt met flusholie.
Als de demper niet goed op en neer gaat krijg je ook het verschijnsel van knallen,
succes
Johan Geers
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Groet, Hans
- Perro
- Senior lid
-
Je kunt, gezien de reakties, misschien nog wat meer info geven over het blok, de carburateur(s) en de voorgeschiedenis.
Ik denk bij een Volvo Penta aan Zenith carburateur(s) omdat die er bij mij op zitten (Volvo Penta AQ 100, een B18 met twee Zenith carburateurs) en Hans Latestein geeft daar ook een tip over. Johan Geers denkt weer aan een SU en geeft daar weer een tip over. Ik heb in het verleden een Amazon gehad met SU's en heb juist weer goede ervaringen met olie voor automatische transmissie in de dempers.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Succes
Groeten, Rob
- Perro
- Senior lid
-
Heb je wat aan de tips of suggesties gehad?
- Perro
- Senior lid
-
"Tim Derks" schreef:
Hoi,
ik heb een boot met een inboord volvo penta b20
ik krijg de motor nog niet goed lopend.
ik begrijp niet waarom hij niet wil lopen.
heeft iemand verstand van deze motoren?
ik ben zelf niet super technisch dus als iemand die er verstand van heeft hoor ik het graag!
Gr Tim
Je hebt kennelijk een probleem waar je niet uit komt, doet moeite om je aan te melden op dit forum, geeft aan dat je graag van ons hoort, krijgt verschillende tips / suggesties, en laat niets meer van je horen.