Schroefdraad temperatuursensor en oliedruksensor

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2014 13:09 #146403 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Schroefdraad temperatuursensor en oliedruksensor
Wat zou de ideale cilinderkoptemperatuur zijn van een B20? Hoe hoger hoe beter (beneden kookpunt van de koelvloeistof)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2014 00:11 #146427 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Schroefdraad temperatuursensor en oliedruksensor
Beste Arno, ik denk het niet de ventielator zorgt ook voor een zekere luchtkoeling onder de motorkap.
Leef je in een land als waar ik leef dan is de buitenluchtemperatuur een graad of 20 soms wel dertig warmer dan in Nederland.
Dus de lucht na de radiator dus onder de motorkap is daar ook een stuk warmer.
Heb je nu een termosstaat er in van 85gr dan wordt de motor intern een graad of tien warmer dan met een zomertermosstaat.
Maar dat is niet het enige ook de lucht onder de motorkap is een stuk warmer i.v.m. de hoge buitentemperatuur.

Dus ik zeg een koude termosstaat 75gr in een warm land en warme termosstaat 85gr in een koud land.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD