- Berichten: 3
Welk nokkenas?
- Stef Mans (GAST)
- Verbannen
-
Ik heb een Volvo Amazon uit 1966. Ik wil wat aanpassingen aan de motor gaan doen maar kom er niet uit welk nokkenas voor mijn motor (B20 met c nokkenas) het meest geschikt is.
De veranderingen die ik door wil voeren zijn:
Weber outlaw 38.
4-2-1 spruitstuk.
Alu distributietandwiel.
Ik heb nu een D nokkenas liggen die ik er eigenlijk in wil bouwen maar begin te twijfelen of dit de juiste keuze is.
Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk koppel onderin.
Toch moet het wel een auto blijven waarmee het prettig is (dagelijks) te rijden.
Hebben mensen ervaring/tips met de nokkenassen van Tinustechniek? Deze zijn wel wat duurder dan de originele nokkenassen. Stel dat ik een tt nokkenas koop is het dan ook echt noodzaak om hd klepveren, volgers, stoterstangen te kopen?
Alle tips, suggesties zijn welkom.
Alvast dank,
Groet Stef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146
Beiden zijn fijne nokkenassen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Bevalt mij prima.
Een weber zal waarschijnlijk nog een beter resultaat geven.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Ik zou er dus geen andere voor kopen.
Met mijn blok, B20E motor + D nokkenas en weber 38/38 outlaw op lpg 120 pk op de testbank. Fijn koppelblok zo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Waarom dan met veel geld en moeite naar 10 pk minder....of is het dinPk
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Ed van der Zee" schreef:
Fijn koppel schrijf je, maar de 'standaard' B20E met D-type nokkenas en D-jetronic levert toch 130 pk
Waarom dan met veel geld en moeite naar 10 pk minder....of is het dinPk
Hoi Ed,
120 pk op de testbank op LPG. LPG kent, zeker bij dampgas, redelijk wat verlies.
Overigens heb ik al meerdere malen gehoord/gezien dat een B20E blok met injectie niet eens in de buurt komt van de 130 pk. Heeft Volvo dan een beetje overdreven? Dat is het leuke van een vermogensbank, die liegt niet. Zie ook de blog van Lars .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dan heb je het meeste baat bij een TT3-as."Stef Mans" schreef:
Mijn voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk koppel onderin.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.