Vervangen vriesdop / vriesplug
- Perro
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 17:21 #144938
door Perro
Vervangen vriesdop / vriesplug is gemaakt door Perro
Een vriesplug van mijn Volvo-Penta B18 scheeps motor heeft een gaatje waardoor hij nu dus koelwater verliest (nouja verliest, uit het piepkleine gaatje spuit toch echt wel een behoorlijke straal onder de druk waardoor de bilgepomp ook in actie moet komen). Ik heb even gezocht op het forum en kwam daar het volgende over tegen (uit 2006) :
- Verijderen plug door er met een centerpunt in het midden naar binnen te tikken en daarna zou hij te verwijderen zijn.
- Aanbrengen met iets vloeibare pakking, erin tikken met een passende dop en in het midden iets indeuken zodat hij zich goed zet.
Klopt dit of zijn er nog andere manieren voor verwijderen / montage?
- Verijderen plug door er met een centerpunt in het midden naar binnen te tikken en daarna zou hij te verwijderen zijn.
- Aanbrengen met iets vloeibare pakking, erin tikken met een passende dop en in het midden iets indeuken zodat hij zich goed zet.
Klopt dit of zijn er nog andere manieren voor verwijderen / montage?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Perro
- Senior lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 18:58 #144942
door Perro
Beantwoord door Perro in topic Vervangen vriesdop / vriesplug
Kwam nog wat info en foto's tegen bij Techniek-koelsysteem. Het gaat denk ik wel lukken

- Jeroen Knobben
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-11-2014 02:47 #145011
door Jeroen Knobben
Groet Jeroen
Amazon '65
Beantwoord door Jeroen Knobben in topic Vervangen vriesdop / vriesplug
Kijk anders eens in mijn post onder "het aanslaan van een vriesplug". Hierin heb ik een paar foto's gemaakt over het vervangen van een vriesplug.

grt
Jeroen

grt
Jeroen
Groet Jeroen
Amazon '65
- Perro
- Senior lid
-
Minder
Meer
01-11-2014 21:19 #145035
door Perro
Beantwoord door Perro in topic Vervangen vriesdop / vriesplug
Bedankt Jeroen, ik had het al gespot (werd bedoeld in m'n 2e bericht)"Jeroen Knobben" schreef:
Kijk anders eens in mijn post onder "het aanslaan van een vriesplug". Hierin heb ik een paar foto's gemaakt over het vervangen van een vriesplug.![]()
grt Jeroen