- Berichten: 880
123GT onderblok herkennen
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
14-10-2014 23:21 #144555
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
123GT onderblok herkennen is gemaakt door Kevin de Leuw
wat is er anders aan een 123 gt onderblok tenzichte van een andere b20?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-10-2014 07:50 #144557
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic 123GT onderblok herkennen
Het gaat dan om het nummer wat is ingeslagen op het eerste platte vlak naast het gietnummer.
In dit geval een B18 uit een GT met gietnummer 4968 en dan ingeslagen 60
Voor een B20 is dat 4969 en dan ingeslagen 10 of 11 en een ingeslagen 12 is een B20B voor een 140s.
Maar om een echt matching number te hebben moet als ik me niet vergis ook met motornummer (ingeslagen op het tweede vlak) overeenkomen met het nummer van toen de auto de fabriek verliet.
In dit geval een B18 uit een GT met gietnummer 4968 en dan ingeslagen 60
Voor een B20 is dat 4969 en dan ingeslagen 10 of 11 en een ingeslagen 12 is een B20B voor een 140s.
Maar om een echt matching number te hebben moet als ik me niet vergis ook met motornummer (ingeslagen op het tweede vlak) overeenkomen met het nummer van toen de auto de fabriek verliet.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Cor Mulder
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 83
16-10-2014 13:03 #144598
door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic 123GT onderblok herkennen
Lars heeft gelijk m.b.t. de specificaties van het 123GT motorblok.
Op het eerste vlak werd naast het getal 60 (meest voorkomend) ook wel het getal 61, 66 , 81 of 82 gevoerd.
Het onderblok dat ik heb gekocht zal worden gereviseerd (door Flok Boer) en dan worden gemonteerd in een origineel Nederlandse 123GT die nog volledig moet worden opgebouwd. De carrosserie van deze GT is als nieuw (ongeveer 25 jaar uit het straatbeeld geweest), maar het originele motorblok ontbrak. En ik wil er graag een 123GT motorblok in hebben, ondanks het feit dat het nummer op het tweede vlak niet zal corresponderen met het uitgegeven fabrieksnummer. Ik ben al blij dat ik nu zo'n blok heb kunnen kopen.
Wat de gezochte Wolfrace velgen betreft: ook dat is gelukt om een set te kopen. Dus dit item kan op slot.
Op het eerste vlak werd naast het getal 60 (meest voorkomend) ook wel het getal 61, 66 , 81 of 82 gevoerd.
Het onderblok dat ik heb gekocht zal worden gereviseerd (door Flok Boer) en dan worden gemonteerd in een origineel Nederlandse 123GT die nog volledig moet worden opgebouwd. De carrosserie van deze GT is als nieuw (ongeveer 25 jaar uit het straatbeeld geweest), maar het originele motorblok ontbrak. En ik wil er graag een 123GT motorblok in hebben, ondanks het feit dat het nummer op het tweede vlak niet zal corresponderen met het uitgegeven fabrieksnummer. Ik ben al blij dat ik nu zo'n blok heb kunnen kopen.
Wat de gezochte Wolfrace velgen betreft: ook dat is gelukt om een set te kopen. Dus dit item kan op slot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.