Afdekplaatje benzinepomp
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-09-2014 08:22 #143989
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Afdekplaatje benzinepomp
Hoi Joost,
In mijn situatie is de drukregelaar meteen het filter en zal dus na de pomp geplaatst moeten worden lijkt mij.
Groet
Arno
In mijn situatie is de drukregelaar meteen het filter en zal dus na de pomp geplaatst moeten worden lijkt mij.
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
-
- Platinum lid
-
- '66 combi
Minder
Meer
29-09-2014 22:06 #144018
door Jan van Bochove
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Afdekplaatje benzinepomp
Voordeel van retourleiding naar tank is dat je brandstof minder snel opwarmt.
Stel je drukregelaar splitst 90% van de volumestroom af ,dan gaat dat afgesplitste deel direct weer je pomp in en wordt wéér afgesplitst enz.
Dat zal bijvoorbeeld vooral het geval zijn bij filerijden / stationaire loop.
Dat afsplitsen van de benzinestroom betekend opwarming van je benzine en dat wil je niet.
Als je de retour de tank in laat lopen heb je vele liters meer om te circuleren/op te warmen en je tank zal de warmte door z'n grote oppervlak en rijwind eerder weer afstaan.
groet, Jan
Stel je drukregelaar splitst 90% van de volumestroom af ,dan gaat dat afgesplitste deel direct weer je pomp in en wordt wéér afgesplitst enz.
Dat zal bijvoorbeeld vooral het geval zijn bij filerijden / stationaire loop.
Dat afsplitsen van de benzinestroom betekend opwarming van je benzine en dat wil je niet.
Als je de retour de tank in laat lopen heb je vele liters meer om te circuleren/op te warmen en je tank zal de warmte door z'n grote oppervlak en rijwind eerder weer afstaan.
groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt

- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-09-2014 08:22 #144026
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Afdekplaatje benzinepomp
En met een filter ertussen zorg je er ook voor dat het vuil langzaam uit de tank verdwijnt!