164E 1974 loopt onregelmatig op gas
- Jasper Stoop
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-08-2014 20:36 #143016
door Jasper Stoop
164E 1974 loopt onregelmatig op gas is gemaakt door Jasper Stoop
Sinds een week heb ik een 164E en die loopt zo nu en dan onregelmatig op gas. En dan bedoel ik dat het toerental stationair schommelt, dus per 2 seconden langzaam en sneller gaat lopen alsof iemand steeds een beetje gas geeft. IK heb de kleppen gesteld op 0.5, puntjes vervangen contacthoek 45 graden, 0.25 mm, 10 gr voor BDP en bougies vervangen. De verdelerkap en kabels zien er nieuw uit dus daar heb ik niet aangezeten. Het vreemde is dat hij het niet altijd doet. Ik weet nu niet zo goed waar ik het moet zoeken. Op benzine kan ik het nu niet proberen want iemand heeft de bedrading doorgeknipt ter hoogte van de eerste cilinder (ik moet nog uitzoeken wat er mist, dus tips op dat gebied zijn ook zeer welkom) hopelijk kan iemand mij iets verder helpen. Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2014 21:37 #143017
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Die kabels zijn van je temperatuur sensor, en thermotijdschakelaar maar als iemand ze zo doorknipt zal er vrees ik meer mis mee zijn.
Contacthoek gecontroleerd met contacthoekmeter of dmv 0.25mm afstand?
Zuigt hij nergens valse lucht, langs de injectoren wil het wel eens vreemd lekken koud/warm.
Bovendien zijn bij de b30e's ivm krappe ruimte de gasmengstukken vaak op tsja nogal klungelige manier ingebouwd hoe zit dat bij jou?
Contacthoek gecontroleerd met contacthoekmeter of dmv 0.25mm afstand?
Zuigt hij nergens valse lucht, langs de injectoren wil het wel eens vreemd lekken koud/warm.
Bovendien zijn bij de b30e's ivm krappe ruimte de gasmengstukken vaak op tsja nogal klungelige manier ingebouwd hoe zit dat bij jou?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
30-08-2014 00:24 #143023
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Tja, een dampgas installatie op een injectie.... Liever zou je een LPI willen.
Je problemen ik denk ook dat het om valse lucht gaat.
Haal het luchtfilter maar eens los dan zie je hoe de verdamper daar onder is gemonteerd, moet goed afdichten en dat is lastig.
Wie knipt nu de kabelboom door ?...
Je zou de B30E eerst goed op benzine willen laten lopen, en dan op LPG afstellen met behulp van CO meter.
Onderdelen van de D-Jetronic worden schaars en nieuw zijn ze vaak erg duur....je kunt ze met een voltmeter redelijk eenvoudig testen.
Je problemen ik denk ook dat het om valse lucht gaat.
Haal het luchtfilter maar eens los dan zie je hoe de verdamper daar onder is gemonteerd, moet goed afdichten en dat is lastig.
Wie knipt nu de kabelboom door ?...
Je zou de B30E eerst goed op benzine willen laten lopen, en dan op LPG afstellen met behulp van CO meter.
Onderdelen van de D-Jetronic worden schaars en nieuw zijn ze vaak erg duur....je kunt ze met een voltmeter redelijk eenvoudig testen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 01:10 #143025
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Ik zie de gasslang via het luchtfilter naar binnen gaan zit er geen gasmangstuk op of heeft men gewoon een pijpje op het filter gelast?
Of is dit normaal bij een B30E
Een goed gasmengstuk zou de zaak wel eens kunnen verbeteren.
succes
Johan Geers
Of is dit normaal bij een B30E
Een goed gasmengstuk zou de zaak wel eens kunnen verbeteren.
succes
Johan Geers
30-08-2014 08:54 #143027
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Die afgeknipte witte kabels zijn genummerd. Die nummers staan op de schematekeningen in de documentatie, die kan je dus relatief makkelijk aanhelen. NB! De twee aansluitingen van de injectors kunnen niet omgewisseld worden. Dan gaat het niet stuk, maar het werkt niet. Enne, injectors gaan dood van 12V.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Jasper Stoop
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 10:31 - 30-08-2014 15:04 #143029
door Jasper Stoop
Beantwoord door Jasper Stoop in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb de contact hoek op 45 graden precies gesteld dmv contacthoekmeter. Het gasmengstuk zit met sileconenkit afgedicht. Er zit wel wat beweging in en je zou kunnen zeggen dat daar iets lucht langs zou kunnen komen maar dat is dat wel erg weinig zoals je op de foto kunt zien. Het is wel zo dat wanneer de motor warm is hij iets beter stationair loopt. Wat is LPI eigenlijk?
Ik vroeg mij af hoe er valse lucht langs de injectoren kan lekken, zitten hier o-ringen tussen?
Ik vroeg mij af hoe er valse lucht langs de injectoren kan lekken, zitten hier o-ringen tussen?
Laatst bewerkt 30-08-2014 15:04 door Jasper Stoop.
- Jasper Stoop
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-08-2014 15:03 #143035
door Jasper Stoop
Beantwoord door Jasper Stoop in topic 164E 1974 loopt onregelmatig op gas
Ha! gevonden. De o-ring was kapot, gezien het zaterdag is nu tijdelijk er weer ingeplakt met vloeibare pakking en wat teflon tape eromheen. Hij loopt stukken beter al nog niet 100 punten. Ik zal een nieuwe o-ring bestellen en wellicht loopt de motor dan nog beter, ik hoop het maar... Ik weet nu ook wat LPI is al lijkt het me een duur grapje en zal ik toch eerst het bestaande systeem weer aan de praat moeten krijgen. Volgende week krijg ik het werkplaatsboek binnen, hopelijk kom ik hier wat verder mee. goed weekend!