Startmotor problemen
- Eise Baerends (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 10:04 #142438
door Eise Baerends (GAST)
Startmotor problemen is gemaakt door Eise Baerends (GAST)
Hallo,
Ik heb de laatste tijd problemen met starten, dit wordt natuurlijk alleen maar erger als het nat en koud wordt. Wat er gebeurt is dat als ik probeer te starten de startmotor heel traag rond gaat, alsof er een massa probleem is, of misschien de accu niet goed meer is. Maar als ik dit iets langer volhoud (10 seconden of iets dergelijks) gaat hij toch geleidelijk aan vlotter rond, alsof ie eerst weerstand ondervindt en later minder. Als de motor eenmaal is aangeslagen en warm is gelopen gaat de startmotor gewoon vlot rond.
Wat denken jullie?
Ik heb de laatste tijd problemen met starten, dit wordt natuurlijk alleen maar erger als het nat en koud wordt. Wat er gebeurt is dat als ik probeer te starten de startmotor heel traag rond gaat, alsof er een massa probleem is, of misschien de accu niet goed meer is. Maar als ik dit iets langer volhoud (10 seconden of iets dergelijks) gaat hij toch geleidelijk aan vlotter rond, alsof ie eerst weerstand ondervindt en later minder. Als de motor eenmaal is aangeslagen en warm is gelopen gaat de startmotor gewoon vlot rond.
Wat denken jullie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 12:30 #142442
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Startmotor problemen
Beste Else, ik zou eerst maar eens de massakabel van chasis naar motor/versnellingsbak schoonmaken op de aansluitpunten en controleren of dat deze niet beschadigd is.
Ook de kabel van de accu naar het chasis en de kabel van de plus naar de startmotor op de aansluitpunten schoonmaken.
Heb je dan het probleem nog even je accu laten testen anders je startmotor eraf en het startrelais controleren/vervangen of een revisie startmotor.
Succes
Johan Geers
Ook de kabel van de accu naar het chasis en de kabel van de plus naar de startmotor op de aansluitpunten schoonmaken.
Heb je dan het probleem nog even je accu laten testen anders je startmotor eraf en het startrelais controleren/vervangen of een revisie startmotor.
Succes
Johan Geers
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-08-2014 14:42 #142445
door Arnic de Winter
Beantwoord door Arnic de Winter in topic Startmotor problemen
Beste Eise,
Heb ik ook gehad met mijn Amazone en er was geen duidelijk aanwijsbare oorzaak. Uiteindelijk heb ik een gereviseerde startmotor gekocht, volgens mij rond de €100 en probleem is blijvend opgelost. Voorwaarde voor een gereviseerde startmotor is meestal wel dat je de oude inlevert.
Het wisselen van de startmotor is echt een simpele sleutelklus.
Succes.
Arnic
Heb ik ook gehad met mijn Amazone en er was geen duidelijk aanwijsbare oorzaak. Uiteindelijk heb ik een gereviseerde startmotor gekocht, volgens mij rond de €100 en probleem is blijvend opgelost. Voorwaarde voor een gereviseerde startmotor is meestal wel dat je de oude inlevert.
Het wisselen van de startmotor is echt een simpele sleutelklus.
Succes.
Arnic
- Colin van der Zaal (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2014 15:40 #144602
door Colin van der Zaal (GAST)
(Amazon Kombi uit 1965 B18/M40/No overdrive/ Spicer as)
Beantwoord door Colin van der Zaal (GAST) in topic Startmotor problemen
Ik heb het zelfde probleem. Mijn startmotor draait goed rond maar hij is langzaam waardoor de Amazone nauwelijks aanslaat. Ik heb nog een andere liggen en die draait veel sneller rond en dan slaat hij ook direct aan alleen die maakt allemaal rare geluiden dus die heb ik er maar snel weer afgehaald.
Waar kan dit aan liggen en heeft een revisie van de startmotor zin? Koolborstels misschien het probleem?
Alvast bedankt,
Colin
Waar kan dit aan liggen en heeft een revisie van de startmotor zin? Koolborstels misschien het probleem?
Alvast bedankt,
Colin
(Amazon Kombi uit 1965 B18/M40/No overdrive/ Spicer as)
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-10-2014 23:16 #144659
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Startmotor problemen
De startmotoren zijn vaak rond de vijftig jaar oud, als je een goede hebt kan het lang goed gaan een slechte die te langzaam draait of helemaal niet of met veel lawaai kan gereviseerd worden. Zijn vaak de wikkelingen en of lagers Kost een paar centen maar dan heb je weer wat.Ik heb een tweedehansje gekocht voor weinig (€35) maar doet het al jaren goed, moet je een beetje geluk mee hebben.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-10-2014 23:28 #144660
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Startmotor problemen
Volgens mij past een startmotor van een 740 of 940 ook met een kleine aanpassing (langere bouten?)
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar die motortjes draaien een stuk sneller vaak.
Succes!
Paul
Heb het zelf nooit geprobeerd, maar die motortjes draaien een stuk sneller vaak.
Succes!
Paul