- Berichten: 278
Motor bokt soms
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Zeer recent zijn de contactpunten, verdelerkap, bougiekabels, condensator en rotor vervangen en is de ontsteking afgesteld. Er zit een gereviseerde carburateur en brandstofpomp op. (brandstofpomp met kijkglas waar je aan de aanzuigkant bubbeltjes ziet.
Wanneer ik de motor stationair even iets in toeren laat draaien en daarna abrupt de 'voet' van het gas haal lijkt het er even op alsof de motor lijkt af te willen slaan waarna deze weer op toeren komt. Ook lijkt het erop dat de hoge buitentemperatuur invloed heeft.
Kan dit probleem ook een gevolg zijn van een slechte massa of een slechte accu?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
Deze contactpuntset is er recent ingekomen:
www.volvo-parts.nl/contactpunt-set-2253.html
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
- Berichten: 304
Bij de auto van mijn zoon ,exact hetzelfde ( Volvo 144 met b20 a motor),na vervanging van diverse ontstekingsdelen bokken bij lage toerental.,ook zo rond de 45km per uur.
Dit alles was ook geplaatst bij een volvo dealer .
Ben zelf de ontsteking gaan na lopen en wat bleek ,alles was verkeerd afgesteld.
Na alles goed afgesteld te hebben ,rijd hij weer als vanouds.
Als bij jou voor de vervanging alles inorde was ,ga dan niet alles vervangen zoals centrifugaal delen etc.die voor die tijd wel goed funcioneerde.
Gr .Jan Oudijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
- Berichten: 170
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Inhouden, stotteren en niet meer mee te rijden. Na alle ontstekingsdelen, die net nieuw waren gemonteerd, te hebben vervangen uiteindelijk de nieuw gemonteerde condensator vervangen door de oude en .... nergens geen last meer van gehad.
Het schijnt dat de nieuwe condensators zo goed niet meer zijn. Wellicht heb je de oude condensator nog en kun je deze weer wisselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Vacuum vervroeger; haal slang bij carburator los haal de verdelerkap eraf en zuig aan de slang en zie of je de grondplaat waar de contactpunten op zitten beweegt.
Centrifugaalvervroeger; haal wederom vacuumsalng los sluit een stroboskoop aan laat de motor zo langzaam mogelijk stationair draaien en geef dan gas het ontstekingspunt moet dan vervroegen.
Ontstekingstijstip met losgekoppelde vacuumvervroeger 21-23gr bij 1500t/min bij een octaangehalte van 97, bij een octaan van 93-97 is dit onstekingstijdstip 19-20gr, bij een octaangehalte van 90-93 15-17gr.
Centrifugaalvervroeger begint bij 500-1050 t/min krukas
10gr bij 1400-1950 t/min krukas
20gr bij 2300-3800 t/min krukas
26gr+/- 3gr bij 4800 t/min krukas.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
De condensator ga ik toch maar omruilen voor de oude zoals jullie adviseren. Toch bijzonder dat het oude beter is als het nieuwe, in de meeste gevallen is het andersom.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
- Berichten: 880
Even om te checken dat na de revisie carburateur alles is (terrug)geplaatst: isolatieflens en hitteschild aanwezig?
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Berichten: 278
"Kevin de Leuw" schreef:
Dan denk ik dat je last hebt gehad van vapour lock (gasvormig worden van de benzine).
Even om te checken dat na de revisie carburateur alles is (terrug)geplaatst: isolatieflens en hitteschild aanwezig?
Het hitteschild is wel gemonteerd samen met een extra dikke pakking. Kan de condensator ook deze klachten geven?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.