ingegoten code cilinderkop B18
- Vincent van Slagmaat
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2014 09:45 #142073
door Vincent van Slagmaat
ingegoten code cilinderkop B18 is gemaakt door Vincent van Slagmaat
Hallo,
Ik heb sinds een maandje een Ama uit 1967 met een B18a motor er in. Daarnaast een studie/revisie B18 blok voor een prikkie aangeschaft ik kan niet met zekerheid zien of dit een 'a', 'b' of 'd' is.
Weet iemand de betekenis ofwel het verschil tussen de meegegoten (opliggende) letters "LAG" en "HAG" ?
Deze zijn buiten het kleppendeksel zichtbaar aan de spruitstukzijde dus, ter plaatse van de 4e cilinder.
de LAG staat op de kop van de motor in de auto
HAG staat op het studieblok.
In een ander forumbericht over een b20 kop zag ik een gelijksoortige code "MAG" maar dan onder het kleppendeksel. Maar goed, als iemand mij kan vertellen waar de LAG/HAG op duidt zou ik dat heel leuk vinden.
vrgr Vincent.
Ik heb sinds een maandje een Ama uit 1967 met een B18a motor er in. Daarnaast een studie/revisie B18 blok voor een prikkie aangeschaft ik kan niet met zekerheid zien of dit een 'a', 'b' of 'd' is.
Weet iemand de betekenis ofwel het verschil tussen de meegegoten (opliggende) letters "LAG" en "HAG" ?
Deze zijn buiten het kleppendeksel zichtbaar aan de spruitstukzijde dus, ter plaatse van de 4e cilinder.
de LAG staat op de kop van de motor in de auto
HAG staat op het studieblok.
In een ander forumbericht over een b20 kop zag ik een gelijksoortige code "MAG" maar dan onder het kleppendeksel. Maar goed, als iemand mij kan vertellen waar de LAG/HAG op duidt zou ik dat heel leuk vinden.
vrgr Vincent.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2014 19:28 #142333
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic ingegoten code cilinderkop B18
LAG en HAG zijn volgens mij datumcodes, die andere gietcodes zeggen mij niks. A B of D verschillen o.a. in de hoogte van de kop, die zijn wel ergens te vinden. Op www staan diverse Manuals van de B18.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2014 19:57 #142334
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic ingegoten code cilinderkop B18
Bij mij staat er "olvo" op de voorkant van de kop.