B20A laatste serie
- Joseph Diks
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 15:50 #141613
door Joseph Diks
B20A laatste serie is gemaakt door Joseph Diks
Heb zo'n motor met M45 bak deze week opgehaald. Als ik de krukas rond-draai lijkt het allemaal op een redelijke compressie waardoor ik bijna geneigd zou zijn om hem direkt te gebruiken voor een amazon project.
Maar heeft er iemand wel eens een blok gecontroleerd op slijtage zonder kop te lichten en daardoor een risiko uit te sluiten?
Zat er al aan te denken om de startmotor aan het werk te zetten en de compressie te meten maar met keude motor geeft dit volgens mij geen goede referentie. Hoewel een goede olie beurt (atf op de zuiger om ringen beetje los te maken) mogelijk voldoende is in combinatie met zo'n compressie test.
Ik hoor graag de bevindingen van anderen.
groet,
Maar heeft er iemand wel eens een blok gecontroleerd op slijtage zonder kop te lichten en daardoor een risiko uit te sluiten?
Zat er al aan te denken om de startmotor aan het werk te zetten en de compressie te meten maar met keude motor geeft dit volgens mij geen goede referentie. Hoewel een goede olie beurt (atf op de zuiger om ringen beetje los te maken) mogelijk voldoende is in combinatie met zo'n compressie test.
Ik hoor graag de bevindingen van anderen.
groet,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 15:56 #141614
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B20A laatste serie
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-06-2014 20:27 #141615
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20A laatste serie
met bougies eruit, gasklep open geeft compressie meten wel een indicatie, als er een erg achterblijft is het mis. Verder, hoe zien de bougies eruit? als die vettig/ zwart zijn, is het niet goed. Weet je niets van de geschiedenis van de motor? Anders zou ik hem erin lepelen, en gewoon proberen. Is niet te veel werk, en dan weet je het snel genoeg.
succes ermee!
Hans
succes ermee!
Hans