kleppen ontstekingstijdstip b18

• Ferrie
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-05-2014 21:06 #140712 door Ferrie
kleppen ontstekingstijdstip b18 is gemaakt door Ferrie
Vraag,rij nu al 15.000 km met klepspeling .035 in en uit. loop gewoon goed en stil. gisteren allen na gesteld 1 klep stond wat te strak en gecorrigeerd. Het is is een b18 met gaskop, zonder vacuüm. Moet nu het ontstekingstijdstip ook nog aangepast worden? kleppen gaan eerder open en sluiten later.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2014 09:03 #140724 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic kleppen ontstekingstijdstip b18
Ferrie, je schrijft dat je rondtrijdt met een klepspeling van .035!?!
Bij mijn weten heeft een B18A een klepspeling van 0.40 - 0.45 nodig (B18D 0.50 - 0.55).

Is je .035 een tikfoutje? Als je 0.35 bedoeld is dat naar mijn mening nog altijd te krap.

Ontstekingstijdstip weet ik zou niet uit mijn hoofd, zou ik vanavond even na moeten kijken.

• Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-05-2014 12:18 #140728 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic kleppen ontstekingstijdstip b18
Ik heb ook jaren met een B18a (30.000 km) met klepspeling 0,35 zonder harde klepzittingen op benzine rondgereden en nooit last gehad de kop heb ik nog steeds en is nog goed.
Mijn redenatie is als de klepspeling kleiner is slaan de kleppen minder hard op de zittingen en slijten dus minder maar....ik ben een rustige rijder.
De fabriek heeft natuurlijk ook een veiligheid ingebouwd d.w.z. tussen de servicebeurten moet je geen kleppen hoeven te stellen en als er verloop inzit mag dat niet tot een te krappe speling leiden wat schade oplevert.
Ik daarentegen controleer mijn klepspeling minimaal elk half jaar dat vind ik leuk, ik ben een sleutelaar.
Nu met mijn B20b met hoge compressie, K nokkenas en dubbele SU's heb ik mijn klepspeling op 0,45 ook zonder harde zittingen.
Mijn rijstijl is nog steeds rustig en alleen op benzine.
Waar ik ook altijd op let is de mengverhouding als je carburateur te arm staat wordt je motor heter, ik kontroleer regelmatig de kleur van mijn bougies vooral na een wat langere rit.
Dit alleen ter lering ende vermaak, ik geef geen garantie.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD