motor blijft maar tikkend geluid maken
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 16:39 #134737
door Arnic de Winter
motor blijft maar tikkend geluid maken is gemaakt door Arnic de Winter
Mijn Amazone met B18 motor maakt goed hoorbaar tikkend geluid; zeker bij stationair draaien zeer goed hoorbaar.
Als ik snelheid ga maken is het niet meer hoorbaar en misschien is het er ook niet.
Ik heb onlangs de distributietandwielen vervangen, zo goed mogelijk de kleppen gesteld, ontsteking staat op tijd,..
Motor start prima, heeft meer dan voldoende vermogen, loopt mooi stationair en verbruikt 1:10 (lpg)
Wel heb ik wat last van olielekkage bijv. rond de benzinepomp maar ik weet niet of dit verband kan houden met bovengenoemd probleem.
Heeft iemand nog een idee waar ik moet zoeken?
Bij voorbaat dank.
Arnic
Als ik snelheid ga maken is het niet meer hoorbaar en misschien is het er ook niet.
Ik heb onlangs de distributietandwielen vervangen, zo goed mogelijk de kleppen gesteld, ontsteking staat op tijd,..
Motor start prima, heeft meer dan voldoende vermogen, loopt mooi stationair en verbruikt 1:10 (lpg)
Wel heb ik wat last van olielekkage bijv. rond de benzinepomp maar ik weet niet of dit verband kan houden met bovengenoemd probleem.
Heeft iemand nog een idee waar ik moet zoeken?
Bij voorbaat dank.
Arnic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
07-12-2013 16:43 #134738
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
Toch de klepspeling misschien?
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2013 17:10 #134740
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
Je kunt voorzichtig met een lange schroevendraaier aan je oor het blok beluisteren. Zo kun je het eea uitsluiten. Beter nog is een stethoscoop, misschien ben je toevallig arts ofzo?
Groet Jeroen
Groet Jeroen
- Paul de Beer (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-12-2013 22:13 #134745
door Paul de Beer (GAST)
164 - daily driver
Beantwoord door Paul de Beer (GAST) in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
Mijn b30 doet dat al jaren. Is bij mij de klepspeling en met dunnere olie die ik in de winter erin die is het nog een tikje (haha...) erger. Ik maak me er niet echt druk meer om. Klepspeling staat goed op 0,55 en als ik die krapper zet is het tikken ook minder. Krakende wagens lopen het langst denk ik dan maar. ...

164 - daily driver
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 01:49 #134750
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
Beste Arnic, het zou kunnen zijn dat je tuimelaars in geslagen zijn wat betekent dat er een stootrandje op het slaggedeelte van de tuimelaar zit.
Wat je zou kunnen doen is de voelmaatjes die je nodig heb voor het stellen van de kleppen aan het uiteinde iets smaller maken dat de klepsteel en dan de kleppen opnieuw stellen met let wel het voelmaatje op het midden van de klepsteel.
Op deze manier ontwijk je het stootrandje.
Bij mij hoor je de kleppen nagenoeg niet en heb een klepspeling van 0.4 en 0.45mm.
succes
Johan Geers
Wat je zou kunnen doen is de voelmaatjes die je nodig heb voor het stellen van de kleppen aan het uiteinde iets smaller maken dat de klepsteel en dan de kleppen opnieuw stellen met let wel het voelmaatje op het midden van de klepsteel.
Op deze manier ontwijk je het stootrandje.
Bij mij hoor je de kleppen nagenoeg niet en heb een klepspeling van 0.4 en 0.45mm.
succes
Johan Geers
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 12:00 #134755
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
idd het zouden de tuimelaars kunnen zijn.
de distributietandwielen zijn vernieuwd
dan kan het ook zijn de nokkenas en zijn lagerschalen , nokvolgers.
allemaal slijtage gevoelige delen die tegelijk moeten worden vervangen omdat je niet weet wat het is.
zo te horen is het een prima blok , vervang dan de distributie geheel in 1 keer.
anders is het net zoiets als de distributieriem vervangen en de spanrol laten zitten.
tinustechniek heeft heel leuk spul op dit gebied.
de distributietandwielen zijn vernieuwd

dan kan het ook zijn de nokkenas en zijn lagerschalen , nokvolgers.
allemaal slijtage gevoelige delen die tegelijk moeten worden vervangen omdat je niet weet wat het is.
zo te horen is het een prima blok , vervang dan de distributie geheel in 1 keer.
anders is het net zoiets als de distributieriem vervangen en de spanrol laten zitten.
tinustechniek heeft heel leuk spul op dit gebied.
- 13041-dummy
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-12-2013 17:06 #134774
door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic motor blijft maar tikkend geluid maken
Waar vaak niet aan gedacht wordt is de benzinepomp.
Zeker op LPG moet deze druk opbouwen om hem uit te schakelen.
De arm van de pomp blijft op de nokkenas tikken.
Hans
Zeker op LPG moet deze druk opbouwen om hem uit te schakelen.
De arm van de pomp blijft op de nokkenas tikken.
Hans