Opties motor inbouw 145 station

• Simon Zandvliet
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 15:24 #134592 door Simon Zandvliet
Opties motor inbouw 145 station is gemaakt door Simon Zandvliet
Hallo,

Nou heeft een tijd geldeden mijn motorblok (b20) van de 145 het begeven.
Het valt mij op dat het erg lastig en duur is een nieuwe b20 te vinden en daarom vroeg ik mij af kan het blok van een volvo 240 er ook in? kost dat veel aanpassing of niet?
Zijn er uberhoud andere opties?

groetjes,
Simon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-12-2013 17:24 #134595 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Opties motor inbouw 145 station
Ik heb er geen ervaring mee maar een B21 wordt ook in een Amazone gelegd, kijk even bij Tinus www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html . Als ik de ruimte onder de kap van een 145 bekijk dan moet die B21 daar toch lachend ingaan

• Rademaker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-12-2013 17:38 #134596 door Rademaker
Beantwoord door Rademaker in topic Opties motor inbouw 145 station
Een B20 staat rechtop en een motor uit een 240 staat volgens mij schuin, dan krijg je problemen met de aansluiting op je koppelingshuis. Er bestaat wel de mogelijkheid om een koppelingshuis te laten maken die een "rechtopstaande" versnellingsbak van de 140 serie verbind met een schuin motorblok uit de 240 serie maar dan ben je volgens mij duurder uit en dat is hier niet de bedoeling lijkt mij.

VOLVO 142 SAAB 96

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-12-2013 21:32 #134614 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Opties motor inbouw 145 station
een aangepast koppelinghuis kost dacht ik 100 euro. Gezien het feit dat er meer 240 blokken zijn dan B20 en deze voor redelijke prijzen te koop zijn zou ik overstappen op een 240 blok. Lopen zuiniger dan een B20 en zijn veel sterker en gaan makkelijk 6 ton mee.

• Simon Zandvliet