- Berichten: 12
Opties motor inbouw 145 station
- Simon Zandvliet
- Nieuw lid
-
Nou heeft een tijd geldeden mijn motorblok (b20) van de 145 het begeven.
Het valt mij op dat het erg lastig en duur is een nieuwe b20 te vinden en daarom vroeg ik mij af kan het blok van een volvo 240 er ook in? kost dat veel aanpassing of niet?
Zijn er uberhoud andere opties?
groetjes,
Simon.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1424
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rademaker
-
- Senior lid
-
- Berichten: 44
VOLVO 142 SAAB 96
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Simon Zandvliet
- Nieuw lid
-
- Berichten: 12
Weten jullie mss ook waar je zoon bak en zulke motor steunen vandaan kan halen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
Motorsteunen zal je zelf moeten maken, alsook aanpassingen aan uitlaat, leidingen (o.A. koelwater) en tal van andere kleine zaken. Er zijn verschillende redenen waarom dit ombouw soms met rechtopstaand blok wordt uitgevoerd, een daarvan is een meer originele look, maar ook om meer plek te hebben aan de uitlaatzijde bv. voor het plaatsen van een turbo. Echter het probleem van plaatsgebrek verplaatst zich dan naar het inlaat traject.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Als je het b21 blok schuin legt (zoals die normaal ligt) heb je geen speciaal koppelingshuis nodig en past die zo op een M40/41.
Motorsteunen zal je zelf moeten maken, alsook aanpassingen aan uitlaat, leidingen (o.A. koelwater) en tal van andere kleine zaken. Er zijn verschillende redenen waarom dit ombouw soms met rechtopstaand blok wordt uitgevoerd, een daarvan is een meer originele look, maar ook om meer plek te hebben aan de uitlaatzijde bv. voor het plaatsen van een turbo. Echter het probleem van plaatsgebrek verplaatst zich dan naar het inlaat traject.
Het verschil zit hem in de voorophanging, een 140 heeft een subframe en motor rechtop een 240 niet die heeft veerpoten en een andere stuurinrichting dus meer ruimte en kan het blok dus onder een hoek geplaatst worden. Dus een 240 blok schuin in een 140 zetten gaat niet want de carterpan en subframe zitten elkaar in de weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Moltzer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 12
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2280
Aageppaste motor steunen zijn volgens mij ook te koop bij Ben Flierman. Scheelt een weer werk. Schiet me iets te binnen als je een schuin 240 blok recht op wilt monteren dat je ook iets met de olie pomp of aanzuigbuis moet doen. Volgens mij moet je die van de B20 overzetten op de B230.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.