- Berichten: 831
Vreemd starten met hot spark.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Niet dramatisch maar wel vreemd vind ik dat als ik de auto in de ochtend start (koud dus) hij even op twee cilinders loopt. Dit duurt niet lang maar dit gebeurde voorheen niet. Hoe zou dit kunnen komen??
Tevens blijft de motor bokkig rijden met wat lagere toerentallen, ik heb van alles geprobeerd maar onder de 2500 toeren blijft het lastig. Iemand een idee??? Kan dit ook aan de versnellingsbak of koppelingsplaten liggen bv??
Alvast dank.
Groet jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Zijn bougiekabels, kap etc in goede conditie?
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Johan Geers" schreef:
Beste Jeroen, lopen de magneetjes niet te ver van de sensor af?
Zijn bougiekabels, kap etc in goede conditie?
succes
Johan Geers
Ga vandaag weer even kijken, maar hij loopt maar heel even op twee benen. Seconde of drie.
Kap, kabels en bougies identiek aan de situatie met de 123. Alleen de rotor niet, die zal ik vandaag even terugplaatsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pierre Degey
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
volgens meerdere experts mag je na zo'n actie blij zijn als je 123 het nog doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Pierre Degey" schreef:
Het gaat om echt hoge toeren draaien met een tt5 as of hoger, met deze assen heb je het dan over + 6500-7000 tpm.
volgens meerdere experts mag je na zo'n actie blij zijn als je 123 het nog doet.
Nee, hoor ik merkte alleen dat er vanaf 6500rpm in een keer geen vermogen meer was. Bleek later dat er een begrenzing in de 123 zit. Ik weet natuurlijk niet of dat nu nog steeds is.
"Arno Pfennings" schreef:
TT6, DCOE45 6000+ toeren 123ign...no problem!
Arno, kom jij met jouw 123 nog boven de 6500 met vermogen?
Met Megasquirt heb ik dat probleem gelukkig niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Laat ik het zo zeggen, beperkingen merk ik niet. Het rijdt als een tierelier en zeker in de hoge toeren.
Let wel, ik heb een raar 123ign-gedrag gezien bij het instellen van timing/stroomverdeler/stroboscoop tijdens stationair TOEN ik nog "gewoon" de dubbele SU's had en met de dubbele DCOE45's staat het weer enorm strak. Ik kan mij dus best voorstellen dat als het hele systeem (Kop/Flow/In/Uit/Timing enz) nog niet goed op elkaar is afgesteld cq aangepast, dat het maximale ook niet bij hoge toeren gehaald wordt
Groet
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Jeroen Visser" schreef:
Sinds een paar dagen rij ik met een hot spark setje ipv een 123ign. Ik merk erg weinig verschil tussen de twee. Wel loopt de motor met de hot spark stabieler stationair.
Niet dramatisch maar wel vreemd vind ik dat als ik de auto in de ochtend start (koud dus) hij even op twee cilinders loopt. Dit duurt niet lang maar dit gebeurde voorheen niet. Hoe zou dit kunnen komen??
Tevens blijft de motor bokkig rijden met wat lagere toerentallen, ik heb van alles geprobeerd maar onder de 2500 toeren blijft het lastig. Iemand een idee??? Kan dit ook aan de versnellingsbak of koppelingsplaten liggen bv??
Alvast dank.
Groet jeroen
Jeroen,
Het kan ook nog zijn dat de hotspark te weinig spanning krijgt tijdens het starten. Je kan even meten mbv een tweede persoon! Kijken hoe ver de spanning zakt tijdens het starten op de plus draad van de Hotspark.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.