- Berichten: 831
Oriëntatie verdelerkap, jfur4
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-

Nokje zit hier aan de bovenkant, cilinder 1 zit dus net links van de vacuumaansluiting. Als ik dit nokje aan de onderkant zet, zit de aansluiting voor no1 links boven het bosch plaatje.

Ik denk dat deze situatie (nokje links boven het bosch logo) mij beter uit gaat komen, dus als het niets uit maakt draai ik het om.
Alvast dank.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Maakt volgens mij niets uit. Je moet dan alleen de bougiekabels van 1 en 4 en 2 en 3 omzetten.
He boele! Thanks
Ben even aan het plaatjes kijken geslagen en het lijkt idd niets uit te maken zolang de volgorde maar klopt. Morgen maar even zien hoe die gaat. Benieuwd tussen het verschil van deze setup tov de 123..
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

wat is de bedoeling??
gewoon even experimenteren , altijd leuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"rene Brandt" schreef:
setje hotsparks
wat is de bedoeling??
gewoon even experimenteren , altijd leuk.
Idd altijd leuk en leerzaam beetje knutselen.
Ik vind de 123 zeer springerig (schijnt door spark balancing te komen) en daardoor erg lastig om goed te timen. Tevens heb ik twijfels over die van mij, krijg de boel niet helemaal naar mijn smaak aan het lopen. Dit kan natuurlijk aan erg veel dingen liggen vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe de oude verdeler met een hotspark gaat draaien in vergelijking met de 123.
Vraag me ook af of ik überhaupt de vacuumaansluiting wel moet gebruiken.......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Boele Braaksma" schreef:
Heb je wel getest of die vacuum aansluiting werkt?
Ik heb er aan gelurkt en hij vervroegd. Lijkt me nog gangbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

Grappig, ik heb laatst ook de oude verdeler weer eens geprobeerd.
de vervroeging loopt heel anders , niet perse slechter, vergelijk maar eens met je lamp.
Voor tuning is mijn voorkeur hotsparks.
je nokkenaskeuze maakt het verschil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"rene Brandt" schreef:
Als je verdeleras spelingvrij is gaat dat prima lopen hoor
Grappig, ik heb laatst ook de oude verdeler weer eens geprobeerd.
de vervroeging loopt heel anders , niet perse slechter, vergelijk maar eens met je lamp.
Voor tuning is mijn voorkeur hotsparks.
je nokkenaskeuze maakt het verschil.
Ik heb er een tt6 nokkenas in liggen. Wisselende verhalen gelezen over de 123 icm "hetere" nokkenassen. Hotsparks schijnt beter te gaan , maar er is maar één manier om daar achter te komen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831

Het was even stoeien om in eerste instantie ongeveer de goede vervroeging te vinden maar mbv mijn wederhelft (zij starten ik met de lamp in de weer) is het gelukt.
Stuk makkelijker timen dan de 123 iig. Even een stuk gereden en merk eigenlijk geen verschil. Stationair loopt hij nu wel mooier/stabieler.
Wel weer wat geleerd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.