Pv444 b16a blok reviseren
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 21:45 #133649
door Marnix van der Pol
Pv444 b16a blok reviseren is gemaakt door Marnix van der Pol
Onlangs een pv444 gekocht. Je weet dat er altijd tegenvallers zijn bij een 56 jaar oude auto
Kevin en ik hebben een plan gemaakt om de auto te verbeteren. Dwz hij liep niet meer op benzine, enkel op gas en een aantal punten meer
Nu blijkt uit de compressietest dat de achterste cylinder slechts een compressie heeft van 6 bar, de 3 andere cylinders 8 bar
De conclusie is dat er waarschijnlijk een zuigerveer gebroken is waardoor onderdruk ontstaat. Hoe kunnen we dit met zekerheid vaststellen?
Is de enige remedie een revisie danwel revisieblok of zijn er meer mogelijkheden? Indien we voor een revisieblok of revisie gaan, wat is daarvoor een goed adres?
Groeten
Marnix
Kevin en ik hebben een plan gemaakt om de auto te verbeteren. Dwz hij liep niet meer op benzine, enkel op gas en een aantal punten meer
Nu blijkt uit de compressietest dat de achterste cylinder slechts een compressie heeft van 6 bar, de 3 andere cylinders 8 bar

De conclusie is dat er waarschijnlijk een zuigerveer gebroken is waardoor onderdruk ontstaat. Hoe kunnen we dit met zekerheid vaststellen?
Is de enige remedie een revisie danwel revisieblok of zijn er meer mogelijkheden? Indien we voor een revisieblok of revisie gaan, wat is daarvoor een goed adres?
Groeten
Marnix
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-11-2013 00:13 #133654
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic Pv444 b16a blok reviseren
Ik heb wel eens gehoord dat Ronald Glenn veel ervaring heeft met revisie van B16 's.
Mij ontbreekt ervaring met B16 en contactgegevens van Ronald.
Mij ontbreekt ervaring met B16 en contactgegevens van Ronald.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-11-2013 00:41 #133655
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Pv444 b16a blok reviseren
Beste Marnix, gooi eerst eens een beetje olie op de zuigers en doe dan de compressietest nog een keer.
Is de compressei dan beduidend hoger dan zit je waarschijnlijk met een versleten onderblok.
Gaat de compressie nagenoeg niet omhoog dan heb je waarschijnlijk lekke kleppen.
Je zou dan eerst eens je kleppen kunnen stellen on het e.e.a. zeker te ztellen.
Een compressie van 6 en 8 bar het is niet veel maar loopt de motor slecht, verbruikt hij veel olie?
Als de motor nog goed loopt zou ik rijden totdat het slecht begint te lopen.
Je kunt soms met zo een slechte compressie nog wel een 50 to 100 duizend km rijden zolang het lagerwerk nog goed is en geen rammallende zuigers wat houdt je dan tegen om door te rijden.
En hoeveel km's rijdt je op een jaar?
Maar een goed adres voor een revisie motor!
TC tuincentrum in krabbedijke (weststraten heet het bedrijf geloof ik) heb ik in 1986 een keer een reviesie onderblok gekocht en tot 2005 mee gereden ik had toen een rammallende zuiger derde cilinder dus nagenoeg geen compressie meer.
IN 2005 heb ik bij Scandcar een onderblok gekocht die hadden toen een actie van een jaar garantie met onbeberkt aantal km.
Met dat blok heb ik tot driemaal toe een achterste lekke keering gehad (versenllingsbak kant) werd zonder problemen gerepareerd ondanks dat ik het blok er zelf in had gelegd.
Het probleem met de achterste keerring was dat de krukas te glad was geworden met de jaren en dus hebben we een vilte ring terug geplaatst tot nu toe geen problemen.
Dus garantie is goed bij Scandcar.
succes
Johan Geers
Is de compressei dan beduidend hoger dan zit je waarschijnlijk met een versleten onderblok.
Gaat de compressie nagenoeg niet omhoog dan heb je waarschijnlijk lekke kleppen.
Je zou dan eerst eens je kleppen kunnen stellen on het e.e.a. zeker te ztellen.
Een compressie van 6 en 8 bar het is niet veel maar loopt de motor slecht, verbruikt hij veel olie?
Als de motor nog goed loopt zou ik rijden totdat het slecht begint te lopen.
Je kunt soms met zo een slechte compressie nog wel een 50 to 100 duizend km rijden zolang het lagerwerk nog goed is en geen rammallende zuigers wat houdt je dan tegen om door te rijden.
En hoeveel km's rijdt je op een jaar?
Maar een goed adres voor een revisie motor!
TC tuincentrum in krabbedijke (weststraten heet het bedrijf geloof ik) heb ik in 1986 een keer een reviesie onderblok gekocht en tot 2005 mee gereden ik had toen een rammallende zuiger derde cilinder dus nagenoeg geen compressie meer.
IN 2005 heb ik bij Scandcar een onderblok gekocht die hadden toen een actie van een jaar garantie met onbeberkt aantal km.
Met dat blok heb ik tot driemaal toe een achterste lekke keering gehad (versenllingsbak kant) werd zonder problemen gerepareerd ondanks dat ik het blok er zelf in had gelegd.
Het probleem met de achterste keerring was dat de krukas te glad was geworden met de jaren en dus hebben we een vilte ring terug geplaatst tot nu toe geen problemen.
Dus garantie is goed bij Scandcar.
succes
Johan Geers
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-11-2013 09:07 #133657
door Marnix van der Pol
Beantwoord door Marnix van der Pol in topic Pv444 b16a blok reviseren
Beste Johan
Dank voor je uiteenzetting. Kevin had idd de test nog eens gedaan met olie op de zuigers, de compressie ging toen omhoog naar 9. 9,5
Ik heb de auto net, dus olieverbruik kan ik niets over zeggen, wel dat ie flink olielekt
Kevin en ik hebben al besloten eerst de cylinderkop te verwijderen en de cylinderwand te bestuderen. Adh van die bevindingen trekken we ons plan verder
De auto liep trouwens prima, start vlot en trekt er flink aan.
Zodra we meer weten zal ik een bericht plaatsen
Groeten
Marnix
Dank voor je uiteenzetting. Kevin had idd de test nog eens gedaan met olie op de zuigers, de compressie ging toen omhoog naar 9. 9,5
Ik heb de auto net, dus olieverbruik kan ik niets over zeggen, wel dat ie flink olielekt
Kevin en ik hebben al besloten eerst de cylinderkop te verwijderen en de cylinderwand te bestuderen. Adh van die bevindingen trekken we ons plan verder
De auto liep trouwens prima, start vlot en trekt er flink aan.
Zodra we meer weten zal ik een bericht plaatsen
Groeten
Marnix
- Marnix van der Pol
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-11-2013 23:33 #133675
door Marnix van der Pol
Beantwoord door Marnix van der Pol in topic Pv444 b16a blok reviseren
Kevin heeft inmiddels de cylinderkop gelicht
Daaruit blijken de volgende zaken
-stootrand (overmatige slijtage).
-oppervlakkige krassen en in cilinder 4 voelbare krassen (vuil).
-Roest! de cilinders hebben lichte putjes van roestschade en sommige putjes zijn nog bruin zoals te zien op de foto. (lange stilstand), let niet op de kringen die komen door de foto(cilinder 2 enkel te fotograferen) en licht er zijn geen hoonsporen te zien, rood is roest, groen oppervlakkige kras,, blauw stootrand, geel van stilstand. tweede foto einigend op 14 even goed inzoomen die krassen zijn voelbaar dat is cil 4
Hoe nu verder?
Gewoon weer opbouwen, cylinders uithonen met overmaat zuigers of complete revisie?
Wie kan er iets oveor zeggen
Groetjes
Marnix
Daaruit blijken de volgende zaken
-stootrand (overmatige slijtage).
-oppervlakkige krassen en in cilinder 4 voelbare krassen (vuil).
-Roest! de cilinders hebben lichte putjes van roestschade en sommige putjes zijn nog bruin zoals te zien op de foto. (lange stilstand), let niet op de kringen die komen door de foto(cilinder 2 enkel te fotograferen) en licht er zijn geen hoonsporen te zien, rood is roest, groen oppervlakkige kras,, blauw stootrand, geel van stilstand. tweede foto einigend op 14 even goed inzoomen die krassen zijn voelbaar dat is cil 4
Hoe nu verder?
Gewoon weer opbouwen, cylinders uithonen met overmaat zuigers of complete revisie?
Wie kan er iets oveor zeggen
Groetjes
Marnix
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2013 00:29 #133676
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Pv444 b16a blok reviseren
Hoe is de cilinderkop, nog goed? dan alleen een revisie onderblok.
Succes
Johan Geers
Succes
Johan Geers
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2013 10:48 #133681
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Pv444 b16a blok reviseren
Cilinderkop us al eens gereviseerd, muschien moeten kleppen opnieuw ingeslepen worden daarvoor moet ik nog even een lektest uitvoeren.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-11-2013 18:59 #133702
door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Pv444 b16a blok reviseren
Er is besloten vanwege de weinige kilometers due gereden worden het blok weer inelkaar te zetten.
de kopbouten/tapeinden zijn echter beschadigd en opgerekt.
ik kan ze nergens nieuw vinden wie weet waar ze nog nieuw te krijgen zijn er zitten volgens het boek 2 verschillende in om het nog makkelijker te maken.
de kopbouten/tapeinden zijn echter beschadigd en opgerekt.
ik kan ze nergens nieuw vinden wie weet waar ze nog nieuw te krijgen zijn er zitten volgens het boek 2 verschillende in om het nog makkelijker te maken.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-11-2013 19:11 #133704
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Pv444 b16a blok reviseren
Je kunt nog motor reiniger proberen, door dit spul kunnen de zuigerveren los komen en zo kan de compressie weer omhoog gaan
- Carol Hendriks
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-11-2013 19:15 #133706
door Carol Hendriks
Beantwoord door Carol Hendriks in topic Pv444 b16a blok reviseren
Hoi,
Ik kwam dit tegen op marktplaats Advertentie 719387170.
Misschien is dit iets.
succes!
Carol
Ik kwam dit tegen op marktplaats Advertentie 719387170.
Misschien is dit iets.
succes!
Carol