veel olie lekkage.
- Jos Tijssen (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 13:23 #133622
door Jos Tijssen (GAST)
veel olie lekkage. is gemaakt door Jos Tijssen (GAST)
Beste Volvo liefhebbers,
ik zit met het volgende probleem. Twee weken geleden heb ik een ander tweedehands motor onder mijn Volvo gelegd.
Een B20 loopt verder prima zover ik nu weet, maar gisteren na 15km snelweg kwam er toch echt veel olie onder mijn Volvo te staan. Voortrein, dynamo zelfs de stabilisatorstang zat onder. Na alles weer schoon gemaakt te hebben en een kort ritje zag ik dat er wat olie van de voorste krukas keerring lekte, niet veel maar toch.
Kan er echt zoveel olie uit die keerring komen tijdens het rijden of zal het ergens anders vandaan komen?
Carterpan of zo.
Als het de voorste krukaskeering zou zijn, kan die zo vervangen worden zonder de deksel er van af te moeten halen. (graag wat tips) ervan uitgaande dat het geen vilte keerring is.
Wie kan mij wat informatie hierover geven?
BVD Gr. Jos
ik zit met het volgende probleem. Twee weken geleden heb ik een ander tweedehands motor onder mijn Volvo gelegd.
Een B20 loopt verder prima zover ik nu weet, maar gisteren na 15km snelweg kwam er toch echt veel olie onder mijn Volvo te staan. Voortrein, dynamo zelfs de stabilisatorstang zat onder. Na alles weer schoon gemaakt te hebben en een kort ritje zag ik dat er wat olie van de voorste krukas keerring lekte, niet veel maar toch.
Kan er echt zoveel olie uit die keerring komen tijdens het rijden of zal het ergens anders vandaan komen?
Carterpan of zo.
Als het de voorste krukaskeering zou zijn, kan die zo vervangen worden zonder de deksel er van af te moeten halen. (graag wat tips) ervan uitgaande dat het geen vilte keerring is.
Wie kan mij wat informatie hierover geven?
BVD Gr. Jos
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2013 14:08 #133624
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic veel olie lekkage.
Dat heeft alleen zin om de keerring gelijk met de krukaskeerring geleider te vervangen.
bij nordicar ook gereviseerd/ op ruilbasis, onderdeelnr 418264-rev voor € 17.95-.
Recept is,,
Verwijderen bout krukas/poelie, verwijderen distributiedeksel, let op de carterpanpakking.
Verwijderen kruaskeerring geleider ( speciaal trekker nodig) .
Monteren nieuwe krukaskeerring geleider.
Monteren distributiedeksel met nieuwe keerring en pakkingen.
Monteren poelie.
N.b.de oude naaf of keerring geleider is vrijwel altijd ingesleten wat een goede afdichting onmogelijk maakt.
bij nordicar ook gereviseerd/ op ruilbasis, onderdeelnr 418264-rev voor € 17.95-.
Recept is,,
Verwijderen bout krukas/poelie, verwijderen distributiedeksel, let op de carterpanpakking.
Verwijderen kruaskeerring geleider ( speciaal trekker nodig) .
Monteren nieuwe krukaskeerring geleider.
Monteren distributiedeksel met nieuwe keerring en pakkingen.
Monteren poelie.
N.b.de oude naaf of keerring geleider is vrijwel altijd ingesleten wat een goede afdichting onmogelijk maakt.
04-11-2013 09:48 #133658
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic veel olie lekkage.
Ik zou toch eerst de compressie meten en controleren of er niet veel overdruk heerst. Daar kan geen keerring tegenop! De vlamdover van de carterventilatie ka ook verstopt zitten.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-11-2013 11:58 #133659
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic veel olie lekkage.
Als er een viltkeerring in zit die helemaal uitgedroogd was,omdat de motor lang stil heeft gestaan is het best mogelijk,dat alleen het plaatsen van een nieuwe viltkeerring uitkomst biedt.Maar hoe zit het met de achterste krukaskeerring? Het is altijd beter om voor het monteren van een gebruikte motor de achterste krukaskeerring te vervangen.Dat voorkomt veel werk!