Volvo 760 V6 CIS klepstoring
- Kees Sleurink (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2013 21:54 #132647
door Kees Sleurink (GAST)
Volvo 760 V6 CIS klepstoring is gemaakt door Kees Sleurink (GAST)
Ik heb bij mijn Volvo 760 V6 uit '84 een probleem met stationair draaien door een storing/niet functioneren van de CIS klep. Diverse zaken zijn al nagekeken en aangepakt zoals vervangen van de Bosch regeleenheid, controle electrische bedrading en relais. De CIS klep krijgt wel spanning maar de beluchting is dusdanig dat de motor op 2500 toeren stationair draait bij warme motor. Dit kan kunstmatig wel worden verbeterd door luchttoevoer via slang te beperken, echter dan zijn er problemen bij koude start.
Mogelijk dat 1 relais (blauw, 3 polig) nog invloed heeft op dit geheel, deze relais is echter niet werkend te meten.
Welke techneut kan beschreven probleem verklaren of heeft ideeën waaraan dit zou kunnen liggen, óf kent iemand binnen de volvoclub die expertise heeft met dit type motor (ook gebruikt in Renault 25 destijds).
bij voorbaat dank!
k. Sleurink
Mogelijk dat 1 relais (blauw, 3 polig) nog invloed heeft op dit geheel, deze relais is echter niet werkend te meten.
Welke techneut kan beschreven probleem verklaren of heeft ideeën waaraan dit zou kunnen liggen, óf kent iemand binnen de volvoclub die expertise heeft met dit type motor (ook gebruikt in Renault 25 destijds).
bij voorbaat dank!
k. Sleurink
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-10-2013 21:57 #132648
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Volvo 760 V6 CIS klepstoring
Laat je licht is schijnen op de V700 forum die zijn meer bedreven in dit type Volvo. Hier zal ook wel kennis zitten maar het meer en deel heeft een 40+ Volvo.
- Kees Sleurink (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-10-2013 22:01 #132649
door Kees Sleurink (GAST)
Beantwoord door Kees Sleurink (GAST) in topic Volvo 760 V6 CIS klepstoring
Goede tip, zal ik ook doen!