Oliekeerring krukas Volvo164 B30A motor
- Edwin Grootendorst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2013 17:32 #130729
door Edwin Grootendorst (GAST)
Oliekeerring krukas Volvo164 B30A motor is gemaakt door Edwin Grootendorst (GAST)
Ik heb olie lekkages van zowel motorolie als versnellingsbak olie en na overleg met monteur denk ik er over om de verschillende olie keerringen te laten vervangen, zowel bij krukas als van de versnellingsbak.
Gezocht in handboek 164 en de onderdelenshop en de oliekeerring van de krukas (aan de kant van het vliegwiel) heeft onderdeel nummer 430118. Als ik zoek in de onderdelenshop dan krijg ik een verwijzing naar 2 andere onderdeel nummers:
6842160, een enkele, zwart rubberen keerring
86842160, een keerring uit 2 delen, een rood-oranje en een veel dunnere zwart / metaal kleurige ring
Weet iemand het verschil? en weet iemand welke van de twee ik zou moeten hebben??
Ik heb een Volvo 164, uit 1971, B30A motor, met automaat BW35
Gezocht in handboek 164 en de onderdelenshop en de oliekeerring van de krukas (aan de kant van het vliegwiel) heeft onderdeel nummer 430118. Als ik zoek in de onderdelenshop dan krijg ik een verwijzing naar 2 andere onderdeel nummers:
86842160, een keerring uit 2 delen, een rood-oranje en een veel dunnere zwart / metaal kleurige ring
Weet iemand het verschil? en weet iemand welke van de twee ik zou moeten hebben??
Ik heb een Volvo 164, uit 1971, B30A motor, met automaat BW35
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 21:29 #130772
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Oliekeerring krukas Volvo164 B30A motor
Hallo Edwin,
Je shrijft:
Dit is de originele oliekeerring voor een B30 (wordt ook gebruikt om een B18 / B20 te converteren van vilt naar rubber)
De foto die op de website geplaatst is is een beetje misleidend. De metaalkleurige ring (is in feite een spiraalveer) zit in de bruine rubberen ring en zorgt dat de afdichtinglip "strak" tegen de krukas aangetrokken wordt.
In de omschrijving staat =A= Dit betekent dat dit een alternatief product is. Heeft dezelfde maatvoeringe etc maar komt van een andere leverancier.
Beide keerringen zijn bruikbaar; het prijsverschil is verwaarloosbaar
(zelf zou ik voor de originele gaan)
Succes
Je shrijft:
Dit is de originele oliekeerring voor een B30 (wordt ook gebruikt om een B18 / B20 te converteren van vilt naar rubber)
De foto die op de website geplaatst is is een beetje misleidend. De metaalkleurige ring (is in feite een spiraalveer) zit in de bruine rubberen ring en zorgt dat de afdichtinglip "strak" tegen de krukas aangetrokken wordt.
In de omschrijving staat =A= Dit betekent dat dit een alternatief product is. Heeft dezelfde maatvoeringe etc maar komt van een andere leverancier.
Beide keerringen zijn bruikbaar; het prijsverschil is verwaarloosbaar
(zelf zou ik voor de originele gaan)
Succes
- Edwin Grootendorst (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 21:36 #130773
door Edwin Grootendorst (GAST)
Beantwoord door Edwin Grootendorst (GAST) in topic Oliekeerring krukas Volvo164 B30A motor
Dank je wel Han, ik ga er mee aan de slag!
Nog een andere vraag voor je.
Aan de linkerkant van de motor zit ONDER het oliefilter een voor mij onbekend onderdeel. Van bovenaf is het heel moeilijk te zien, en toen ik eerder deze week bij garage even mee keek onder de auto kon ik het iets beter zien. Het onderdeel is beetje torpedo vorming, zo'n 12-15 cm lang, en zit aan voor en achterzijde met metalen leidingen op het motorblok aangesloten.
Wat is dit voor onderdeel?
Ik vind het nergens terug in de boeken die ik heb....
Nog een andere vraag voor je.
Aan de linkerkant van de motor zit ONDER het oliefilter een voor mij onbekend onderdeel. Van bovenaf is het heel moeilijk te zien, en toen ik eerder deze week bij garage even mee keek onder de auto kon ik het iets beter zien. Het onderdeel is beetje torpedo vorming, zo'n 12-15 cm lang, en zit aan voor en achterzijde met metalen leidingen op het motorblok aangesloten.
Wat is dit voor onderdeel?
Ik vind het nergens terug in de boeken die ik heb....
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-08-2013 22:48 #130779
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Oliekeerring krukas Volvo164 B30A motor
Waarschijnlijk een oliekoeler.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl