hoge metaal pingel in de motor
- Carlo Kooltjes
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 19:31 #130367
door Carlo Kooltjes
hoge metaal pingel in de motor is gemaakt door Carlo Kooltjes
Oeps!!!!!!!
NA een kop vervangen te hebben en alles weer netjes op de plaat, en starten lopen.
Maar een hoge pingel zit er in het blok wat zou dat kunnen zijn????
Ik heb nog niet gekeken boven de zuigers maar zou daat wat kunnen zitten/liggen? Is dat mogelijk?
Het kling als een metaal pingel!!!!
Of is het wat anders?
Wie kan mij advies geven of heeft ervaring met pingels
Gr Carlo
NA een kop vervangen te hebben en alles weer netjes op de plaat, en starten lopen.
Maar een hoge pingel zit er in het blok wat zou dat kunnen zijn????
Ik heb nog niet gekeken boven de zuigers maar zou daat wat kunnen zitten/liggen? Is dat mogelijk?
Het kling als een metaal pingel!!!!
Of is het wat anders?
Wie kan mij advies geven of heeft ervaring met pingels

Gr Carlo
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-07-2013 23:01 #130381
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic hoge metaal pingel in de motor
Hoi Carlo,
Als er werkelijk wat in een de cilinders was blijven liggen dat dit geluid zou kunnen maken dan had je het nu zeker geweten omdat er weinig van je motor zou over blijven. Daar hoef je je nu waarschijnlijk geen zorgen om te maken. Heb je het geluid bij stationair draaien of begint het pingelen als je de motor belast zoals gas geven als je een heuvel op rijdt. Als dit het geval is dan is het vrijwel zeker je ontsteking die te vroeg staat. Mogelijk is door de nieuwe kop je compressie en daardoor de verbranding beter geworden waardoor je dit voorheen niet had. Verder zou je misschien nog eens je klepspelling kunnen kontrolen en de 4 bouten van je tuimelaar as maar die zullen waarschijnlijk wel vast zitten. Ik denk dat het je ontsteking is.
Groeten, Rob
Als er werkelijk wat in een de cilinders was blijven liggen dat dit geluid zou kunnen maken dan had je het nu zeker geweten omdat er weinig van je motor zou over blijven. Daar hoef je je nu waarschijnlijk geen zorgen om te maken. Heb je het geluid bij stationair draaien of begint het pingelen als je de motor belast zoals gas geven als je een heuvel op rijdt. Als dit het geval is dan is het vrijwel zeker je ontsteking die te vroeg staat. Mogelijk is door de nieuwe kop je compressie en daardoor de verbranding beter geworden waardoor je dit voorheen niet had. Verder zou je misschien nog eens je klepspelling kunnen kontrolen en de 4 bouten van je tuimelaar as maar die zullen waarschijnlijk wel vast zitten. Ik denk dat het je ontsteking is.
Groeten, Rob
- Carlo Kooltjes
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-07-2013 22:32 #130437
door Carlo Kooltjes
Beantwoord door Carlo Kooltjes in topic hoge metaal pingel in de motor
Dank Rob voor je reactie maar nee dat was niet mijn onsteking, staat nog niet erg goed maar loopt wel lekker.
Ook afstelling van de carberateur kan wat beter, maar dat komt allemaal samen op een dag, eerst even een paar kilometers maken om alles na te trekken.
Wat was die pingel nu!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik was erg bang dat er iets in de cilinder zat dus heb ik met een klein magneet al de 4 cilinders ff gecontroleerd, stom he. :oops:
Maar heb het gevonden die pingel was niet constant en alleen op stationaar toeren. :idea: :idea: :idea: :idea:
De stang die aan de dynamo vast zit naar de motor had iets wat speling om net de koel ribben aan de die stang af en toe te aan te tikken.

Af en toe moet je er over na denken rustig aan.
Groet Carlo
Ook afstelling van de carberateur kan wat beter, maar dat komt allemaal samen op een dag, eerst even een paar kilometers maken om alles na te trekken.
Wat was die pingel nu!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik was erg bang dat er iets in de cilinder zat dus heb ik met een klein magneet al de 4 cilinders ff gecontroleerd, stom he. :oops:
Maar heb het gevonden die pingel was niet constant en alleen op stationaar toeren. :idea: :idea: :idea: :idea:
De stang die aan de dynamo vast zit naar de motor had iets wat speling om net de koel ribben aan de die stang af en toe te aan te tikken.

Af en toe moet je er over na denken rustig aan.
Groet Carlo
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-08-2013 11:37 #130454
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic hoge metaal pingel in de motor
Hè dat is heel mooi Carlo, nu dat je het zegt....inderdaad ik heb het ook een keer gehad 
Mooi dat het weer is opgelost.
Groeten, Rob

Mooi dat het weer is opgelost.
Groeten, Rob