- Berichten: 36
Revisie dubbele carburateur SU B18D
- 12795-dummy
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-07-2013 13:25 #130025
door 12795-dummy
Revisie dubbele carburateur SU B18D is gemaakt door 12795-dummy
Liefhebbers,
Via de onderedelenshop een revisieset besteld voor mijn SU carburateurs, maar het stangetje van de gasklep
daar zit geen vorkje aan ( zie foto) ik hoorde dat dat eraf kan, lijkt me bijna onmogelijk en, in het nieuw staafje zit helemaal geen gaatje!!( want het vorkje zit vast met een pinnetje).
Zit nu met een carburateur die uit elkaar ligt en mijn auto onverrijdbaar kilometers ver in DIY garageplek......
Kan ik die vorkjes los kopen?
Hoe kom ik aan zulke pinnetjes om straks het vorkje mee te bevestigen?
Kan ik ook gasstangetje kopen waar wel een gaatje in zit?
Graag met spoed een reactie van iemand die hierover iets kan vertellen!
bedankt, Micky
Via de onderedelenshop een revisieset besteld voor mijn SU carburateurs, maar het stangetje van de gasklep
daar zit geen vorkje aan ( zie foto) ik hoorde dat dat eraf kan, lijkt me bijna onmogelijk en, in het nieuw staafje zit helemaal geen gaatje!!( want het vorkje zit vast met een pinnetje).
Zit nu met een carburateur die uit elkaar ligt en mijn auto onverrijdbaar kilometers ver in DIY garageplek......

Kan ik die vorkjes los kopen?
Hoe kom ik aan zulke pinnetjes om straks het vorkje mee te bevestigen?
Kan ik ook gasstangetje kopen waar wel een gaatje in zit?
Graag met spoed een reactie van iemand die hierover iets kan vertellen!
bedankt, Micky
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2151
22-07-2013 13:45 #130026
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Revisie dubbele carburateur SU B18D
Hallo Micky,
zoals je het hebt is alles juist en moet je het volgende doen:
Het oude vorkje demonteren door het pinnetje met een dunne drevel eruit (opletten, is dacht ik iets konisch) te tikken (of beide nieuw kopen als dat gaat), juiste positie van het vorkje op de nieuwe as bepalen en gaatje boren (de nieuwe asjes hebben dat gaatje nooit), vorkje vastzetten met pinnetje.
Een nieuw asje heeft trouwens alleen maar echt zin als je ook de busjes ervan in de carburateur vervangt, zover ik weet gaat dat alleen met speciale ruimers die de gaten op de juiste maat en perfect in 1 lijn brengen (improviseren geeft meestal geen echt goed resultaat, kan natuurlijk wel). De asjes passen niet in de originele nieuwe busjes zonder dat deze, na plaatsing in de carburateur, op de juiste maat geruimd werden.
Succes, Rudi
zoals je het hebt is alles juist en moet je het volgende doen:
Het oude vorkje demonteren door het pinnetje met een dunne drevel eruit (opletten, is dacht ik iets konisch) te tikken (of beide nieuw kopen als dat gaat), juiste positie van het vorkje op de nieuwe as bepalen en gaatje boren (de nieuwe asjes hebben dat gaatje nooit), vorkje vastzetten met pinnetje.
Een nieuw asje heeft trouwens alleen maar echt zin als je ook de busjes ervan in de carburateur vervangt, zover ik weet gaat dat alleen met speciale ruimers die de gaten op de juiste maat en perfect in 1 lijn brengen (improviseren geeft meestal geen echt goed resultaat, kan natuurlijk wel). De asjes passen niet in de originele nieuwe busjes zonder dat deze, na plaatsing in de carburateur, op de juiste maat geruimd werden.
Succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 12795-dummy
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 36
22-07-2013 14:48 #130027
door 12795-dummy
Beantwoord door 12795-dummy in topic Revisie dubbele carburateur SU B18D
Dank je Rudi!
Ik heb een volledig set dus ik vervang alles wat los kan. Dan zou het moeten lukken toch?
Ik heb een volledig set dus ik vervang alles wat los kan. Dan zou het moeten lukken toch?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2151
22-07-2013 18:50 #130031
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Revisie dubbele carburateur SU B18D
"Los kan" is een verschil met "vervangen moet worden":
de busjes van de as kunnen niet zomaar los maar moeten wel vervangen worden (en dat gaat alleen met ruimers, het beste de originele). Je kunt natuurlijk je nieuwe asjes in de versleten busjes schuiven (passen er door de slijtage makkelijk in) maar dan heb je nog steeds iets speling door de versleten busjes (natuurlijk minder dan met de versleten asjes) maar vooral heb je dan niet lang plezier van je nieuwe asjes omdat deze versneld op het versleten busje inslijten (ipv op volledig glijvlak op richels draaiend).
succes, Rudi
de busjes van de as kunnen niet zomaar los maar moeten wel vervangen worden (en dat gaat alleen met ruimers, het beste de originele). Je kunt natuurlijk je nieuwe asjes in de versleten busjes schuiven (passen er door de slijtage makkelijk in) maar dan heb je nog steeds iets speling door de versleten busjes (natuurlijk minder dan met de versleten asjes) maar vooral heb je dan niet lang plezier van je nieuwe asjes omdat deze versneld op het versleten busje inslijten (ipv op volledig glijvlak op richels draaiend).
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.