ieniemienie scheurtje in stroomverdeler kap

• Marcel Jonges (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2013 20:51 #127748 door Marcel Jonges (GAST)
ieniemienie scheurtje in stroomverdeler kap is gemaakt door Marcel Jonges (GAST)
Mijn perfect lopende Ama '68 B20A heeft sinds twee weken wat moeite met wakker worden, net als ik. Loopt wat rommelig en zonder trekkracht wanneer koud; warm geen problemen. Doordat ik normaliter op LPG rijd, afgelopen weekend de koelvloeistof afgetopt, tegen een mogelijk bevriezende verdamper na koude start. Vanochtend met veel gepuf en gesteun, met een enorme knal gestart. Met mij, was de hele straat wakker. Kom ik op mijn werk, rol het parkeer terrein op waar vermogen bij warme motor ineens wegvalt en ik met een gigantische slot-akkoord/knal stil kom te staan. Holy cow!

Symptoom; grootse motorische ellende.
Probleem; klein scheurtje in de stroomverdeler-kap; niet zichtbaar van boven(!)

Oplossing; andere verdelerkap.
Resultaat; soepel lopend blok weer terug.

De tip: In het vervolg bij vergelijkbare symptomen gelijk de verdelerkap AAN DE BINNENKANT checken voor scheurtjes.

Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-05-2013 21:24 #127751 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic ieniemienie scheurtje in stroomverdeler kap
Leuk he, zo'n minimaal scheurtje :(
Waarschijnlijk is t scheurtje netjes gevuld met neergeslagen koper en koolstofdeeltjes waarmee een prima geleider ontstaat vanaf het middelpunt naar die ene bougie, met alle misontstekingen vandien...

Groet, Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD