Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien?

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 12:31 #126917 door Jeroen Visser (GAST)
Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien? is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Vanmorgen de kop van mijn b20 verwijderd, hij moet gevlakt worden en ik had het idee dat de kleppen niet helemaal meer lekker afsluiten en dit klopt. Kop op de kop en wat benzine in de kamers gegoten, alleen de kleppen van cilinder 1 houden het vast de andere drie laten dit vrij snel (naar mijn idee) door.

Maar wat mij opvalt is dat de kleppen van de vierde cilinder roodachtig zijn er zijn er een paar zwartig en er zit een witte tussen???? Wat kan ik hieraan afzien en wat zou de kleur moeten zijn??

Ben benieuwd.

Ps. Het formaat inlaatklep is 44mm is dit gelijk aan de kleppen in b20e kop??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-05-2013 13:33 #126923 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien?
Hoi Jeroen,

Kort antwoord; 44mm is inderdaad de B20E variant! Dit betekent dat je een late B20A kop hebt, vanaf '74. Je hoeft hem dus alleen te vlakken naar 85,5 voor een hogere compressie lees meer vermogen!
Scheelt weer in de kosten (vlakken kost hooguit 75euro.)

Voor wat betreft de kleppen, moeilijk beoordelen zo. Ze kunnen 'tulp' geslagen zijn, klepgeleiders zou ik laten controleren door een revisiebedrijf.

Groet, Boele

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2013 13:53 #126928 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien?

"Boele Braaksma" schreef:
Hoi Jeroen,

Kort antwoord; 44mm is inderdaad de B20E variant! Dit betekent dat je een late B20A kop hebt, vanaf '74. Je hoeft hem dus alleen te vlakken naar 85,5 voor een hogere compressie lees meer vermogen!
Scheelt weer in de kosten (vlakken kost hooguit 75euro.)

Voor wat betreft de kleppen, moeilijk beoordelen zo. Ze kunnen 'tulp' geslagen zijn, klepgeleiders zou ik laten controleren door een revisiebedrijf.

Groet, Boele

He Boele,

Thanks! Kop gaat morgen naar Ben Flierman, hij gaat hem vlakken en nog wat leuke dingetjes doen. Vwb de hoge compressie, de laatste keer dat ik gemeten heb zat hij op 13 bar, is het handig om dit nog te verhogen?

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-05-2013 23:45 #126958 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien?
Gaaf! Dan komt het zeker goed. Compressie verhogen werkt erg effectief en geeft geen problemen qua pingelen ivm LPG.
Ben kan je hier ongetwijfeld goed in adviseren.

Amazon weer up and running voor het kampeerweekend?

• Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2013 08:26 #126966 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Kleur van de kleppen, wat kan ik hieraan zien?

"Boele Braaksma" schreef:
Gaaf! Dan komt het zeker goed. Compressie verhogen werkt erg effectief en geeft geen problemen qua pingelen ivm LPG.
Ben kan je hier ongetwijfeld goed in adviseren.

Amazon weer up and running voor het kampeerweekend?

Hij gaat niet klaar zijn voor het lkw, ik hoop de boel donderdag/vrijdag weer in mekaar te zetten. Ik denk dat ik maar weer eens mijn voorstel topic ga updaten als alles weer up and running is. :)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD