123GT B18B 115pk

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-05-2013 07:42 #127706 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123GT B18B 115pk
Zojuist de oorspronkelijke B18A kophoogte gemeten...89mm...en de gevlakte kop die er op komt...86mm :o ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2013 23:31 #127920 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123GT B18B 115pk
En verschil is duidelijk merkbaar :twisted: ;) Wat een beest nu

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 18:05 #127949 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123GT B18B 115pk
Vandaag heb ik de compressie gemeten en het werd 2x 11,2 en 2x11....niet slecht dacht ik met een B18A in gedachten...maarrrr de specs van een B18B geven wel wat hogere waarden aan (12...14)...

Kan dit nog liggen aan de TT3 nokkenas ivm de overlap van in/uitlaat?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 18:21 #127951 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic 123GT B18B 115pk

"Arno Pfennings" schreef:
Vandaag heb ik de compressie gemeten en het werd 2x 11,2 en 2x11....niet slecht dacht ik met een B18A in gedachten...maarrrr de specs van een B18B geven wel wat hogere waarden aan (12...14)...

Kan dit nog liggen aan de TT3 nokkenas ivm de overlap van in/uitlaat?


Ik zou juist verwachten dat de druk wat hoger zou worden ivm de grotere lift..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 18:45 #127953 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic 123GT B18B 115pk
Arno, heb je met koude of warme motor gemeten, gasklep open of dicht, alle bougies eruit of een voor een, en hoeveel toeren maakte de startmotor? Maakt echt een enorm verschil. (Heb ik gemerkt..)

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 20:37 #127957 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123GT B18B 115pk

door Hans Wassink » 26 mei 2013 16:45

Arno, heb je met koude of warme motor gemeten, gasklep open of dicht, alle bougies eruit of een voor een, en hoeveel toeren maakte de startmotor? Maakt echt een enorm verschil. (Heb ik gemerkt..)

Hans


Dat zijn inderdaad een hoop variabelen zeg. Het was met warme motor en de bougies heb ik er 1 voor 1 uitgedraaid. De eerste meting had dus nog 3 bougies aan boord, de tweede twee enz...

Gasklep was dicht...en toeren van de startmotor...tsja...moeilijk in te schatten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alfriedel Boelen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 22:32 #127963 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic 123GT B18B 115pk
Ik draai altijd alle bougies eruit, houtje onder de carburateur zuigers,gasklep open en starten maar.
Motor moet makkelijk kunnen ronddraaien en aan kunnen zuigen anders krijg je geen goede waarden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Arno Pfennings
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-05-2013 22:35 #127964 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic 123GT B18B 115pk
Dat ga ik op die manier nog eens proberen..Thx!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD