- Berichten: 1725
123GT B18B 115pk
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Kan dit nog liggen aan de TT3 nokkenas ivm de overlap van in/uitlaat?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
"Arno Pfennings" schreef:
Vandaag heb ik de compressie gemeten en het werd 2x 11,2 en 2x11....niet slecht dacht ik met een B18A in gedachten...maarrrr de specs van een B18B geven wel wat hogere waarden aan (12...14)...
Kan dit nog liggen aan de TT3 nokkenas ivm de overlap van in/uitlaat?
Ik zou juist verwachten dat de druk wat hoger zou worden ivm de grotere lift..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1429
Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
door Hans Wassink » 26 mei 2013 16:45
Arno, heb je met koude of warme motor gemeten, gasklep open of dicht, alle bougies eruit of een voor een, en hoeveel toeren maakte de startmotor? Maakt echt een enorm verschil. (Heb ik gemerkt..)
Hans
Dat zijn inderdaad een hoop variabelen zeg. Het was met warme motor en de bougies heb ik er 1 voor 1 uitgedraaid. De eerste meting had dus nog 3 bougies aan boord, de tweede twee enz...
Gasklep was dicht...en toeren van de startmotor...tsja...moeilijk in te schatten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
- Berichten: 365
Motor moet makkelijk kunnen ronddraaien en aan kunnen zuigen anders krijg je geen goede waarden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.