Olielekkage tussen kop en blok??
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-03-2013 18:11 #125453
door Jeroen Visser (GAST)
Olielekkage tussen kop en blok?? is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
Net even lekker gehobbeld met de ama en bij thuiskomst gekeken of de nieuwe carb nog op zijn plek zat, deze zat er nog maar wat mij wel verbaasd is het volgende:
Het lijkt alsof er olie lekt tussen de kop en het blok :shock: even metde vinger onder het kleppendeksel geveegd en het lijkt hier niet vandaan te komen. Er lag olie op het gedeelte van het onderblok waar de nummers zijn ingeslagen, aan de bovenkant dus (bougie zijde).
Is het mogelijk dat er hier olie vandaan komt??? Lijkt mij haast onmogelijk maar goed wie weet heeft iemand hier ervaring mee?
Ben benieuwd.
Groet Jeroen
Het lijkt alsof er olie lekt tussen de kop en het blok :shock: even metde vinger onder het kleppendeksel geveegd en het lijkt hier niet vandaan te komen. Er lag olie op het gedeelte van het onderblok waar de nummers zijn ingeslagen, aan de bovenkant dus (bougie zijde).
Is het mogelijk dat er hier olie vandaan komt??? Lijkt mij haast onmogelijk maar goed wie weet heeft iemand hier ervaring mee?
Ben benieuwd.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
31-03-2013 18:35 #125457
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Hij kan lekken bij de stoterstangen. Die zitten aan die kant.
Wil je het oplossen dan zal de koppakking vervangen moeten worden
Wil je het oplossen dan zal de koppakking vervangen moeten worden
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-03-2013 18:43 #125461
door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Jeroen, beste is als je het blok even. schoonmaakt, bijvoorbeeld met een busje remmenreiniger/ poetsdoek. Dan kun je snel genoeg zien waar de lekkage vandaan komt.
Zitten de schroeven van het kleppendeksel goed vast??
Succes!
Hans
Zitten de schroeven van het kleppendeksel goed vast??
Succes!
Hans
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
31-03-2013 19:58 #125464
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Hè Jeroen,
Aan die kant zit ook de benzinepomp. Als die daar lekt kan het door het rijden over de gehele zijkant van je blok uitsmeren.
Zitten die boutjes wel goed vast?
Aan die kant zit ook de benzinepomp. Als die daar lekt kan het door het rijden over de gehele zijkant van je blok uitsmeren.
Zitten die boutjes wel goed vast?
31-03-2013 20:38 #125468
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Inderdaad ff schoonmaken, maar dit klinkt als lekke koppakking, dus cylinderkop lichten, vlakken, nieuwe koppakking als je het mij vraagt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2013 09:03 #125487
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Dank voor de reakties. Ik kan het eea uitsluiten.
Benzinepomp zit niet meer in het blok maar is elektrisch, afgedicht met een "blanking-plate" en oliedicht.
Het blok gister voor het ritje schoongemaakt idd om te zien waar de viezigheid vandaan komt, als ik onder het kleppendeksel langs wrijf voelt het droog aan dus blijft eigenlijk alleen tussen de kop en het blok over. Dus mogelijk de koppakking.
Ik wil binnenkort de huidige kop vervangen voor een b20e kop dus hopelijk lukt het me snel om er eentje te vinden.
Is het slecht voor het blok om hiermee door te rijden? Ik heb verder geen noemenswaardige klachten.
Groet Jeroen
Benzinepomp zit niet meer in het blok maar is elektrisch, afgedicht met een "blanking-plate" en oliedicht.
Het blok gister voor het ritje schoongemaakt idd om te zien waar de viezigheid vandaan komt, als ik onder het kleppendeksel langs wrijf voelt het droog aan dus blijft eigenlijk alleen tussen de kop en het blok over. Dus mogelijk de koppakking.
Ik wil binnenkort de huidige kop vervangen voor een b20e kop dus hopelijk lukt het me snel om er eentje te vinden.
Is het slecht voor het blok om hiermee door te rijden? Ik heb verder geen noemenswaardige klachten.
Groet Jeroen
- Lars Weffers
- Elite lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 11:42 #125491
door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Zolang de lekkage meevalt is er niks aan de hand! Gewoon het olie pijl in de gaten houden..
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 11:45 #125492
door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Olielekkage tussen kop en blok??
......."olie op het gedeelte van het blok waar de nummers zijn ingeslagen" ......
Ik weet niet om hoeveelk olie het gaat, maar voordat je nu gelijk aan allerlei rampscenario's gaat denken : aan die kant zit natuurlijk ook je oliepeilstok en "vlamdover" - ik zou dus eerst 'ns kijken of het daar niet vandaan komt.......
Ik heb daar ooit ook wat olie/vettigheid gehad, en dat kwam gewoon van de peilstok, die niet goed aansloot - opgelost met een stukje vilt o.i.d.. Als de slang van de carterventilatie (B18 : lucht in, B20 : lucht uit) of de vlamdover zelf niet goed aansluit, kan daar natuurlijk ook wat vettigheid ontstaan. Stroomverdeler lijkt minder waarschijnlijk.
Ik weet niet om hoeveelk olie het gaat, maar voordat je nu gelijk aan allerlei rampscenario's gaat denken : aan die kant zit natuurlijk ook je oliepeilstok en "vlamdover" - ik zou dus eerst 'ns kijken of het daar niet vandaan komt.......
Ik heb daar ooit ook wat olie/vettigheid gehad, en dat kwam gewoon van de peilstok, die niet goed aansloot - opgelost met een stukje vilt o.i.d.. Als de slang van de carterventilatie (B18 : lucht in, B20 : lucht uit) of de vlamdover zelf niet goed aansluit, kan daar natuurlijk ook wat vettigheid ontstaan. Stroomverdeler lijkt minder waarschijnlijk.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-04-2013 13:39 #125495
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Vlamdover was verdacht maar deze zit inmiddels dicht en er is geen spoor zichtbaar welke naar de bovenkant van het blok trekt, rond de peilstok is het na het schoonmaken niet vettig geworden.
Koppakking is geen rampscenario zoals gezegt hopelijk gaat deze kop er binnenkort af en komt er een ander voor in de plaats, vroeg me alleen af of als het daadwerkelijk de koppakking is het niet schadelijk is voor de motor om door te rijden. Oliepeil hou ik goed in de gaten.
Thanks!
Koppakking is geen rampscenario zoals gezegt hopelijk gaat deze kop er binnenkort af en komt er een ander voor in de plaats, vroeg me alleen af of als het daadwerkelijk de koppakking is het niet schadelijk is voor de motor om door te rijden. Oliepeil hou ik goed in de gaten.
Thanks!
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-04-2013 19:26 #125518
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Olielekkage tussen kop en blok??
Zolang er geen olie bij het water komt en v.v. is er geen probleem zolang hij naar buiten lekt.