- Berichten: 81
265 blijft lekken rond kleppendeksel
- J Serraris
- Premium lid
-
Als ik een paar kilometer rijd, dan ligt de linkerkant van het blok, dynamo, chassis al helemaal onder de olie, dus lekt niet zo'n beetje.
Misschien foute/te dunne olie? Wat moet er eigenlijk voor olie in (ik heb hem nog niet zo lang)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"J Serraris" schreef:
Lekte veel olie dat dan weer via warme spruitstuk veel rookte/stinkt. Dus nieuwe kleppendekselpakking erop gelegd en van te voren de randen goed glad schoongemaakt, etc. Maar met nieuwe pakking lekt het nog steeds...
Als ik een paar kilometer rijd, dan ligt de linkerkant van het blok, dynamo, chassis al helemaal onder de olie, dus lekt niet zo'n beetje.
Misschien foute/te dunne olie? Wat moet er eigenlijk voor olie in (ik heb hem nog niet zo lang)
Misschien is er teveel druk opbouw in het blok. Kijk even of de carterventilatie goed open is. Weet niet waar en hoe dit geregeld is bij een 265 maar een tijd geleden had ik hetzelfde euvel met mijn 245 en hiervan zat de "flametrap" vol met smurrie, deze schoongemaakt en het ging al een stuk beter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Hier staat het eea in:
volvolvo.nl/threads/4193-Carterd ... ventilatie
Gaat wel over een b23 blok maar wie weet herken je wel wat onderdelen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald van Ingen
- Junior lid
-
- Berichten: 32
Ik ben in het bezit van een 264 met B27E motor. Het is een klein beetje afhgankelijk van je motor type maar de V6 uit europa heeft in ieder geval een Positief Carter Ventilatie.
Dit werkt via de Olie vuldop. De vuldop is voorzien van een oliebakje met een soort gaas waarop 2 slangen sitten. Eentje richting Luchtfilter (B27E) en eentje richting inlaatspruit stuk. Zorg dat de vuldop goed schoon is en dat beide slangen niet verstopt zijn.
Ik zal kijken of ik een schemaatje kan toevoegen.
Met vriendelijke groet
Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Is een compleet andere motor dan de red-blocks in line, ik zou een specialist zoeken, lijkt erop of er een positieve carterdruk is.
Deze motoren zijn gevoelig op de nokkenassen, ook wij met de SBKA besteden klussen aan zo'n blok uit.
Hebben er gewoon niet voldoende ervaring mee, als je een adres wil hebben stuur me dan een PB
Ed
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J Serraris
- Premium lid
-
- Berichten: 81
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald van Ingen
- Junior lid
-
- Berichten: 32
Hoe staat het met de V6?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.