Getik, kleppen of distributie?
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-01-2013 18:14 #122758
door Jeroen Visser (GAST)
Getik, kleppen of distributie? is gemaakt door Jeroen Visser (GAST)
In mijn b20 blok is een stalen distributie set gemonteerd, deze draait nu zo'n 130.000km. Ik heb het idee dat ik deze behoorlijk kan horen tikken, het kunnen natuurlijk ook de kleppen zijn. Is er een verschil in getik tussen de twee? Vandaag (eerste keer sinds de vorst dat ik de ama beroerd heb) merkte ik dat het getik veel minder was (olie natuurlijk dikkig) duidt dit ook nog op het een of ander?
Ik zit er aan te denken om de stalen tandwielen te vervangen door aluminium ivm het getik maar als dit niet gaat helpen is het nstuurlijk zonde geld.
Kleppen overigens pas gesteld.
Ik ben benieuwd.
Groet Jeroen
Ik zit er aan te denken om de stalen tandwielen te vervangen door aluminium ivm het getik maar als dit niet gaat helpen is het nstuurlijk zonde geld.
Kleppen overigens pas gesteld.
Ik ben benieuwd.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-01-2013 20:38 #122760
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Getik, kleppen of distributie?
Door een lange schroevendraaier als stethoscoop te gebruiken kun je meestal vrij goed localiseren waar het geluid vandaan komt.
Schroevendraaier met de punt op het kleppendeksel plaatsen en je oor tegen het heft aanhouden.
Kijk wel uit dat als je de schroevendraaier op het distributiedeksel plaatst om naar de tandwielen te luisteren, je niet per ongelijk tussen de fan komt.
Mijn ervaring met stalen distributietandwielen is dat ze in het begin (eerst 5000km) wel eens luidruchtig kunnen zijn (gierend geluid); naarmate ze ouder zijn worden ze steeds stiller.
Schroevendraaier met de punt op het kleppendeksel plaatsen en je oor tegen het heft aanhouden.
Kijk wel uit dat als je de schroevendraaier op het distributiedeksel plaatst om naar de tandwielen te luisteren, je niet per ongelijk tussen de fan komt.
Mijn ervaring met stalen distributietandwielen is dat ze in het begin (eerst 5000km) wel eens luidruchtig kunnen zijn (gierend geluid); naarmate ze ouder zijn worden ze steeds stiller.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-01-2013 10:14 #122777
door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Getik, kleppen of distributie?
Hans dank voor je reactie.
Ik zal eens kijken waar ik een lange schroevendraaier op de kop kan tikken, ik kan natuurlijk ook een stuk draadeind gebruiken lijkt me. Dit heb ik nog wel ergens liggen.
Ik zal eens kijken waar ik een lange schroevendraaier op de kop kan tikken, ik kan natuurlijk ook een stuk draadeind gebruiken lijkt me. Dit heb ik nog wel ergens liggen.