Motor wissel kan dat zo maar?
- Ronald Sluijter (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-12-2012 16:46 #121787
door Ronald Sluijter (GAST)
Motor wissel kan dat zo maar? is gemaakt door Ronald Sluijter (GAST)
Hallo,
Ik ben al even bezig met het uitzoeken maar kom er niet helemaal uit.
Hoop dan ook dat jullie mij hier mee kunnen helpen .
Het volgend is het geval.
Als ik in mijn Amazon van 1969 (b20b) een andere motor wil hangen kan dat dan zo maar.
Ik denk dan aan een b23 of b230ft dit zijn natuurlijk heel andere motoren dan ooit zijn geleverd in een Amazon.
Nu op het kenteken staan niet welke motor er in zit.
Nu zegt het rdw auto's met een toelating van na 1-10-1973 moeten worden gecontroleerd.
Is het vermogen toegenomen met meer dan 40% moet er mee gereden worden op Lelystad en een geluidstest gedaan worden.
Auto van voor die toelating wordt niet over gesproken .
Dus mag aan nemen dat ik niet naar de keuring moet.
Maar denk dat de politie daar toch anders naar kijkt bij een controle of bij een ongeluk.
Voor de APK maak het trouwens niet uit.
Wie kan er wat meer duidelijkheid over geven
Groetjes Ronald
Ik ben al even bezig met het uitzoeken maar kom er niet helemaal uit.
Hoop dan ook dat jullie mij hier mee kunnen helpen .
Het volgend is het geval.
Als ik in mijn Amazon van 1969 (b20b) een andere motor wil hangen kan dat dan zo maar.
Ik denk dan aan een b23 of b230ft dit zijn natuurlijk heel andere motoren dan ooit zijn geleverd in een Amazon.
Nu op het kenteken staan niet welke motor er in zit.
Nu zegt het rdw auto's met een toelating van na 1-10-1973 moeten worden gecontroleerd.
Is het vermogen toegenomen met meer dan 40% moet er mee gereden worden op Lelystad en een geluidstest gedaan worden.
Auto van voor die toelating wordt niet over gesproken .
Dus mag aan nemen dat ik niet naar de keuring moet.
Maar denk dat de politie daar toch anders naar kijkt bij een controle of bij een ongeluk.
Voor de APK maak het trouwens niet uit.
Wie kan er wat meer duidelijkheid over geven
Groetjes Ronald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lars Weffers (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 15:12 #121826
door Lars Weffers (GAST)
Beantwoord door Lars Weffers (GAST) in topic Motor wissel kan dat zo maar?
Ik denk, dat je zo'n grote ingreep wel moet laten keuren ja, ondanks dat, zoals je al zegt, het niet hoeft!
Een motor wisselen/ombouwen is niet niks, dus weet waar je aan begint.
Een motor wisselen/ombouwen is niet niks, dus weet waar je aan begint.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-12-2012 15:33 #121827
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Motor wissel kan dat zo maar?
Hoi Ronald,
Als ik me niet vergis kan het als je het maar bij 4 cylinders houd. Er rijden al de nodige wagens rond in Nederland met een dergelijke modificatie. Op dit forum is er ook al het nodige over geschreven, kijk maar een in de geschiedenis via "zoeken" boven in de rechter hoek. Op de site van Tinus Tech www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html is er wat te lezen en volgens mij heeft Lars ook nog info op zijn site www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/
Succes, Rob
Als ik me niet vergis kan het als je het maar bij 4 cylinders houd. Er rijden al de nodige wagens rond in Nederland met een dergelijke modificatie. Op dit forum is er ook al het nodige over geschreven, kijk maar een in de geschiedenis via "zoeken" boven in de rechter hoek. Op de site van Tinus Tech www.tinustechniek.nl/1-div-ohc.html is er wat te lezen en volgens mij heeft Lars ook nog info op zijn site www.oudevolvo.nl/volvo/oldtimers/
Succes, Rob