nog een startprobleem

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-10-2012 14:53 #118411 door Ineke Hekman (GAST)
nog een startprobleem is gemaakt door Ineke Hekman (GAST)
Na dat ik de auto op het contact heb laten staan en de accu had leeg getrokken, wil de auto niet meer starten.

Ik heb natuurlijk eerst de accu helemaal opgeladen,....startmotor gaat rond maar de auto pakt niet.
niet op gas, ook niet op benzine (van beide zit er voldoende in).
Ik heb me toen op laten slepen en de auto sloeg meteen aan. Bij het stoppen om de kabel los te halen sloeg de motor af,meteen starten en hij deed het weer.
Na een rondje rijden thuis gekomen , auto van contact weer opnieuw starten nada nopes startmotor gaat rond maar auto slaat niet aan.

Wat kan dit zijn? kan het te maken hebben met een slecht functionerend contactslot? Of moet ik het zoeken in/bij de startmotor? of bij de bougie's?

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2012 14:59 #118412 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic nog een startprobleem
Klinkt als (half-) defecte bobine..

Als je de auto lang op contact laat staan loopt er een constante, hoge stroom door de bobine (tenzij heel toevallig de contactpuntjes open staan, maar 9 van de 10 keer is dat niet zo). Daar is de bobine niet voor ontworpen. Door die grote stroom wordt de bobine veel te warm en kan beschadigd raken.

Probeer eens een andere. Succes!

Update:
Misschien iets te snel een conclusie getrokken.. Weet je zeker dat de bobine spanning krijgt (vooral tijdens starten)? Als dat niet zo is kan hij ook geen vonk genereren. Bougies of bougiekabels zullen het probleem niet zijn; de kans dat ze alle 4 in 1 keer stuk zouden gaan is nihil. Wel zou je kunnen checken of de bobinekabel van bobine naar verdeler nog wel in orde is, of de verdelerkap..

Het klinkt in ieder geval alsof je geen vonk hebt tijdens het starten, probeer er achter te komen waar dat door komt..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-10-2012 21:21 #118435 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic nog een startprobleem
Als het de bobine niet is, zou het de accu kunnen zijn. Doordat deze helemaal leeg is geweest, kan het zijn dat deze geen vol vermogen meer heeft. Startmotor gaat wel rond maar misschien niet snel genoeg en niet genoeg power voor een goede vonk.
Bij het aanslepen start hij wel. Even een andere accu proberen of startkabels. Dit laatste lijkt eenvoudiger maar minder betrouwbaar door overgangsweerstanden.

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-10-2012 03:22 #118448 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic nog een startprobleem
Als de andere suggesties niet werken dan zou ik toch even naar de bougies kijken. De kans dat alle 4 de bougies, of een aantal van de 4, het niet meer doen is inderdaad klein, mij overkwam het wel B18B gisteren deed hij het nog ?? . En dan vorige maand, bijna twee jaar later weer het zelfde verhaal....nooit meer starten. Had dus de les geleerd, gelijk 4 nieuwe pluggen erin en er was weer leven onder de motorkap. Misschien toch even een nieuw setje erin zetten, het zijn de kosten niet en dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt. Kijk ook even of de massa verbinding van het motorblok naar het chassis goed schoon is, dit kan ook vreemde klachten geven. Deze zit aan de linkerkant bij het schutboord op de hoogte van de uitlaat.

Gr, Rob

• Ineke Hekman (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-10-2012 13:08 #118466 door Ineke Hekman (GAST)
Beantwoord door Ineke Hekman (GAST) in topic nog een startprobleem
Bedankt maar weer,.....Bobine vervangen door ééntje die nog tussen de onderdelen lag,....sarten lopen!! :D

God" spare me from the desire of seeking; Love, Approval and Appreciation.....

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD