- Berichten: 4
Start probleem
- Michael Hagenaar
- Nieuw lid
-
Ik heb besloten om de b18 te houden en de b20 voor onderdelen gaat gebruiken,
Nu is er 1 probleem , de b18 reageert niet meer als ik de sleutel omdraai (geen tikje helemaal niets)
Aanduwen slaat hij gelijk aan .
Dacht misschien kapotte accu , die heb ik vernieuwd en nog steeds niets.
Is het dan de startmotor , zoja kan ik dan die van de b20 gebruiken. ?
Gr. Michael
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Vos
- Platinum lid
-
- Berichten: 392
Een startmotor van een B18 en B20 zijn uitwisselbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michael Hagenaar
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Probeer ik eerst dat , voordat ik de startmotor gaat overzetten
Gr. Michael
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michael Hagenaar
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Zet de versnelling in de neutrale stand (0dus) en auto op handrem.
Haal het dunne draadje van de startmotor.
Maak zelf een draadje van waar het dunne draadje op de startmotor zit dat lang genoeg is om tot de plus van de accu te komen.
Sluit het zelf gemaakte draadje aan op de startmotor.
Het uiteinde van het dunne draadje op de pluspool van de accu houden.
De startmotor zou nu rond moeten gaan.
Is dit niet het geval dan is de startmotor stuk.
Gaat hij wel draaien is er iets met je contactslot niet goed of met de bedrading.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Danny Meeuwessen" schreef:
Als ik me niet vergis gebruikt men ook wel eens een schroevendraaier om contact te maken tussen het kleine contactje en het grote contact op de startmotor, dan zet je ook 12V op het startcontact. Wees daar wel voorzichtig mee, voor je het weet henb je een flinke opdonder te pakken. Vanzelfsprekend doe je dit met een geisoleerde schroevendraaier.
Van 12V krijg je geen opdonder. (pas bij > 40V) Wel kom je met je arm in de buurt van de bougiekabels, de kans dat je daarvan een opdonder krijgt -bij slechte of beschadigde kabels- is veel groter. Toch zou ik wel een geisoleerde schroevendraaier pakken omdat je dan veel minder kans hebt om kortsluiting te maken (bijv. de 12V per ongeluk verbinden met het motorblok zelf (=massa).
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michael Hagenaar
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Het was een dooie accu
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.