Ratelend geluid, Help!

• Ben Akkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2012 13:47 #117663 door Ben Akkerman
Ratelend geluid, Help! is gemaakt door Ben Akkerman
Beste lezer,

In mei heb ik na kort sparen eindelijk een Volvo 440 Automaat uit 1993 kunnen kopen! Hiermee ben ik erg tevreden en het rijdt als een droom. Ondanks dat deze al bijna 20 jaar oud is heeft hij nu nog geen 120 000 op de teller! en ben volgens de papieren en de garage de derde eigenaar. Hij is net APK gekeurd tot 5 oktober 2013 door paar kleine dingen.

Het probleem:
Sinds gister heb ik een extra ratelend geluid. dit geluid komt uit het onderste gedeelde van de motor maar kan niet goed zien/localiseren waar! (alsof er een steentje in vast zit) Vandaag nogmaals gestart en een korte test rit.Hhet gerateld is erg verminderd maar nu vooral bij een bocht naar rechts!

Indien er meer informatie nodig is hoor ik het graag, want deze auto is me erg dierbaar geworden!

~Ben Akkerman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Akkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2012 10:09 #117707 door Ben Akkerman
Beantwoord door Ben Akkerman in topic Ratelend geluid, Help!
Heb momenteel naar me auto gekeken. Ik heb geen idee maar er zit iets los wat bij de bochten een ratelend geluid maakt op de frequentie van het toerental.
iemand een idee?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-09-2012 11:08 #117708 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ratelend geluid, Help!
We hebben allemaal een volvo maar de 440 is mij totaal onbekend en ik denk ook bij meerdere. Ze zijn allemaal niet ouder dan de jaren 70. Zelfs ik met mijn volvo 245 uit 1982 ben redelijk jong hier. Wil je direct antwoord dan zou ik als ik jou was is kijken of een een 440 forum is en anders toch naar een garage gaan.

Suc6

• Ben Akkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2012 12:11 #117710 door Ben Akkerman
Bedankt voor je reactie! en begrijp dat mijn 'oude' volvo misschien nog te jong is.
Toch nog een vraagje, Het geluid is stationair opgehouden. Heeft geen vermogen verlies Alleen Ratelt het als ik door een bocht naar rechts ga!

mogelijke oorzaken?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-09-2012 16:11 #117714 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ratelend geluid, Help!
Heeft een 440 voorwiel aandrijving, dan zijn het de homokinetische koppelingen van je aandrijfas. Check is of de hoes nog goed is en of er klodders vet in je wielkuip zit. Als dit zo is zit er niet veel op dan vervangen van de as en dan zou ik ook links doen want veelal komt die niet veel later.

• Ben Akkerman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2012 10:53 #117815 door Ben Akkerman
René bedankt voor je reactie, heb er naar gekeken, maar de hoes is nog intact. Het probleem ligt nu waarschijnlijk aan een versleten startmoter die nog steeds grijpt in het vliegwiel.

Zodra het probleem is opgelost zal ik het posten.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD