Versnellingsbak
- Erik Heuser (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2012 10:01 #117106
door Erik Heuser (GAST)
Versnellingsbak is gemaakt door Erik Heuser (GAST)
Goedemorgen,
ik had een vraagje; Er is onlangs een andere versnellingsbak in mijn volo amazone geplaatst en
nu schiet sinds een week of 2 de eerste versnelling af en toe uit z'n versnelling..
Dus nu was mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen?
Groeten Heuser
ik had een vraagje; Er is onlangs een andere versnellingsbak in mijn volo amazone geplaatst en
nu schiet sinds een week of 2 de eerste versnelling af en toe uit z'n versnelling..
Dus nu was mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen?
Groeten Heuser
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 10:14 #117107
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic Versnellingsbak
Dan lijkt mij dat deze andere versnellingsbak toch niet zo'n goede is, heb je er nog garantie op?
- Erik Heuser (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-08-2012 10:21 #117110
door Erik Heuser (GAST)
Beantwoord door Erik Heuser (GAST) in topic Versnellingsbak
dat durf ik eigenlijk niet te zeggen.. We hebben het bij TonCar laten doen, en ben vanochtend langs geweest
maar daar zeiden ze dat ze er misschien een andere versnellingsbak in zouden moeten zetten.. Maar het schijnt een bekend euvel te zijn, dus de kans dat de andere versnellingsbak het ook zou hebben is aanwezig..
maar daar zeiden ze dat ze er misschien een andere versnellingsbak in zouden moeten zetten.. Maar het schijnt een bekend euvel te zijn, dus de kans dat de andere versnellingsbak het ook zou hebben is aanwezig..
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2012 11:18 #117112
door Teun van Popta
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Beantwoord door Teun van Popta in topic Versnellingsbak
Dag Euser,
Voorop: TonCar is een werkelijk perfect bedrijf, die prachtige dingen doen met Old-Timers en al helemaal met de Amazon.
Een gekozen versnelling blijft op zijn plaats omdat een veer tegen een kogel aandrukt die in een uitsparing van de selectorstang valt. Als zo'n veer (er zitten er drie) gaar (of gebroken) is, kan een versnelling er uit springen. Dit is eigenlijk altijd de 1 of de 3 omdat de zwaartekracht die aan de, toch al stevige, pook trekt, hier een handje helpt.
Voor alle DIY-bakwisselaars: voor rond de € 10,00 koop je drie nieuwe veren en drie nieuwe kogels. Dus vervangen kan geen kwaad als je geen info hebt over de bak die je gaat monteren.
Mocht je geen zin hebben om de bak weer te (laten) wisselen dan is er nog de "lazy way out": maak ergens onder je dashboard een stuk elastiek vast en doe dat rond de pook op zo'n manier dat deze er net niet meer uit springt. Pas op dat het niet te strak zit want dat is erg slecht voor de bak. Uiteraard alleen maar voor even.
Succes,
Teun
Voorop: TonCar is een werkelijk perfect bedrijf, die prachtige dingen doen met Old-Timers en al helemaal met de Amazon.
Een gekozen versnelling blijft op zijn plaats omdat een veer tegen een kogel aandrukt die in een uitsparing van de selectorstang valt. Als zo'n veer (er zitten er drie) gaar (of gebroken) is, kan een versnelling er uit springen. Dit is eigenlijk altijd de 1 of de 3 omdat de zwaartekracht die aan de, toch al stevige, pook trekt, hier een handje helpt.
Voor alle DIY-bakwisselaars: voor rond de € 10,00 koop je drie nieuwe veren en drie nieuwe kogels. Dus vervangen kan geen kwaad als je geen info hebt over de bak die je gaat monteren.
Mocht je geen zin hebben om de bak weer te (laten) wisselen dan is er nog de "lazy way out": maak ergens onder je dashboard een stuk elastiek vast en doe dat rond de pook op zo'n manier dat deze er net niet meer uit springt. Pas op dat het niet te strak zit want dat is erg slecht voor de bak. Uiteraard alleen maar voor even.
Succes,
Teun
Bijlage bak-1.jpeg niet gevonden
"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:
- Michel Worseling
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 15:59 #117146
door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic Versnellingsbak
Wow dat is nog eens een goede uitleg
Ik heb met mijn amazon hetzelfde probleem maar alleen bij de 1e versnelling de rest gaat gewoon goed.
Ik neem aan dat je deze veren en kogels alleen maar kunt vervangen terwijl de bak naast de auto ligt?
GRTZ Michel

Ik neem aan dat je deze veren en kogels alleen maar kunt vervangen terwijl de bak naast de auto ligt?
GRTZ Michel
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 16:08 #117149
door Erik Ciesluk
Klopt!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Versnellingsbak
"Michel Worseling" schreef:
Wow dat is nog eens een goede uitlegIk heb met mijn amazon hetzelfde probleem maar alleen bij de 1e versnelling de rest gaat gewoon goed.
GRTZ Michel
Klopt!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Michel Worseling
- Senior lid
-
Minder
Meer
30-08-2012 16:16 #117151
door Michel Worseling
Beantwoord door Michel Worseling in topic Versnellingsbak
OK dat worden dan toch nog dure veertjes.........
dagje sleutelen en daarna uit eten......
dagje sleutelen en daarna uit eten......